تماس صوتی تلگرام(Telegram Voice Calls)

مطمئنا شما نیز از نرم افزار پیام رسان تلگرام(Telegram Messaging app) استفاده کرده اید، به گفته ی بلاگ رسمی تلگرام، آن ها در ماه های گذشته در تلاش بوده اند تا به معنای کلمه، کیفیت، سرعت و امنیت تماس های صوتی(Voice Calls) تلگرام را تضمین کنند. حالا انتظارها به پایان رسیده و امروز تماس های صوتی در سرویس تلگرام در بخش اروپای غربی ارائه شده است. سایر مناطق نیز پس از بررسی های این دوره، به زودی قابلیت تماس صوتی تلگرام را دریافت می کنند.

تماس صوتی تلگرام، از رابط کاربری بسیار راحتی بهره می برد و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند اما پیام رسان تلگرام همیشه نوآوری های خود را حفظ کرده است.

تماس صوتی ایمن با تلگرام

تماس های تلگرامی از رمزنگاری end-to-end مشابه آنچه در Secret Chat ها استفاده می شود بهره می برند. این نوع رمزنگاری برای جلوگیری از حملات مرد-در-میانه(Man-in-the-middle) ایجاد و در تلگرام ارائه شد. اما برای تماس های صوتی نیاز به این همه پیچیدگی نیست.

به همین دلیل تلگرام روش تبادل کلید را بهبود بخشیده تا از این که تماس شما کاملا ایمن است اطمینان حاصل کند.

 

تماس های صوتی تلگرام فوق سریع است

هرجایی که نیاز باشد، تماس های تلفنی شما به صورت جفت به جفت(p2p) در خواهد آمد، از بهترین کدک های صوتی استفاده شده است تا بدین وسیله ترافیک مصرفی شما کاهش پیدا کند و کیفیت خوبی داشته باشید.

اگر که به هر دلیلی قادر به برقراری ارتباط p2p نبودید. تلگرام از نزدیک ترین سرور به شما برای برقراری تماس استفاده خواهد کرد. برخلاف دیگر اپلیکیشن ها، تلگرام از زیرساخت های پراکنده در سراسر جهان استفاده می کند که این قابلیت را به تلگرام می دهد تا سریعتر از هر اپلیکیشن دیگری پیام ها را به مقصد برساند. حالا از این سرورهای پراکنده در سراسر جهان برای تماس های تلگرامی نیز استفاده خواهد شد. در ماه های آینده، شبکه ی محتوا رسان یا همان CDN های تلگرام گسترش بیشتری پیدا خواهند کرد تا سرعت ارسال پیام ها حتی در دوردست ها نیز با سرعت نور برابری کند.

 

تماس های تلگرام، برپایه هوش مصنوعی

هر زمان که یک تماس صوتی از طریق تلگرام برقرار می کنید، یک شبکه ی عصبی از رفتار شما و دستگاه تان چیزهایی را یاد می گیرد(نگران نباشید، به صورت معمول، این هوش مصنوعی به محتوای گفتگوی شما دسترسی ندارد، تنها اطلاعاتی که به آن ها دسترسی دارد، سرعت شبکه، سرعت پینگ، درصد پکت لاس و مواردی این چنینی خواهند بود). ماشین، هزاران پیام را بر روی این ورودی چک می کند و باعث می شود تا از لحاظ فنی، کیفیت تماس های شما بر روی دستگاه و شبکه ی فعلی بهبود پیدا کند.

جالب است بدانید که این پارامترها می توانند در طول زمان مکالمه ی شما نیز اندازه گیری و تنظیم شوند. تلگرام با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت تماس های خود را در یک شبکه ی WiFi بالا نگه می دارد یا حتی زمان هایی که سیگنال ضعیفی دارید، به صورت صرفه جویانه از اینترنت شما استفاده می کند تا در بهینه ترین حالت ممکن باشید.

طبق گفته ی بلاگ رسمی این پیام رسان محبوب، تست هایی که داشته اند بر روی تعداد خاصی از مشارکت کنندگان با ارتباطات قابل مقایسه انجام شده است. اما وقتی که به صورت جدی از قابلیت تماس تلفنی تلگرام به صورت عمده توسط کاربران این شبکه استفاده شود، به لطف وجود هوش مصنوعی به طبع بهبودهایی به وجود خواهند آمد

 

کنترل تماس های تلفنی تلگرام

اگر که شما هم مانند ما هستید، حتما دوست ندارید که مورد آزار و اذیت قرار بگیرید. تلگرام فکر همه جایش را کرده است و شما این قابلیت را دارید که مشخص کنید که از چه کسانی تماس صوتی دریافت کنید. حتی می توانید کلا تماس صوتی را خاموش کنید تا هیچ کس مزاحم شما نباشد.

telegram voice calls controls block-allow-off

به صورت پیشفرض تماس های تلگرام خیلی سبک هستند و به خوبی با سرعت و نوع اینترنتی که استفاده می کنید خودشان را وفق می دهند، بنابراین مصرف اینترنت تان در حداقل ممکن خواهد ماند و لازم نیست در این رابطه نگران باشید. اما اگر می خواهید بازهم در مصرف اینترنت خود صرفه جویی کنید این تنظیم نیز وجود دارد اما ممکن است یک چهارم تا یک سوم از کیفیت تماس تان کاسته شود. شما را با گزینه ی Use Less Data در بخش Data and Storage آشنا می کنیم.

 

برای برقراری تماس از طریق تلگرام نیاز به هیچ انرژی اضافه ای نیست

همانطور که می دانید نرم افزار پیام رسان تلگرام در حال حاضر قوی ترین پیام رسان حال حاضر در دنیا به حساب می آید، اما شهرت آن به دلیل قابلیت استفاده ی بسیار آسان آن است. این شرکت عنوان داشته است که می خواهد این مسیر را همچنان ادامه دهد و این دلیلی است که هیچ سربرگ، دکمه های تکراری و یا تنظیمات توی چشمی به وجود نیامده است.

پس از برقراری اولین تماس، تلگرام در سیستم عامل iOS به شما پیشنهادی می دهد تا اگر دوست دارید یک سربرگ جدید برای تماس ها در نظر گرفته شود. بر روی اندروید نیز، می توانید منو را از سمت چپ به بیرون بکشید تا تماس های اخیرتان را ببینید.

برقراری تماس در تلگرام بسیار آسان است. حتی اگر که سربرگ تماس ها را باز نکرده باشید. به محض این که امکان برقراری تماس در کشور شما در دسترس قرار گیرد، یک آیکون گوشی تلفن بر روی هر صفحه ی پروفایل بر روی سیستم عامل اندروید اضافه خواهد شد، همچنین می توانید از طریق منوی … در یک پنجره ی چت به برقرای تماس بپردازید.

 

یک نکته ی دیگر

برای برخی از اشخاص که نمی خواهند از تماس صوتی تلگرام استفاده کنند، نسخه 3.18 کمی متفاوت شده است. می توانید کنترل مستقیم بر روی کیفیت ویدئوهایی که به اشتراک می گذارید داشته باشید. می توانید قبل از ارسال یک ویدئو مقدار فشرده سازی را مشخص کنید. برای اولین بار در تاریخ پیام رسان ها، می توانید ببینید که شخص مقابل چگونه ویدئوی شما را خواهد دید(قابلیت پیش نمایش) و سپس آن را ارسال کنید.

 

تلگرام مانند همیشه هوشمند عمل می کند و می داند که آخرین باری که ویدئویی را فشرده کردید از چه کیفیتی استفاده کرده اید و آن را برای ارسال های جدیدتان به خاطر می آورد.

 

در انتها تلگرام عنوان کرده است که گوش به زنگ باشید که خبرهای بیشتری نیز در راه است.

 

شما هم اکنون می توانید این آپدیت را دریافت کنید.

دانلود تلگرام اندروید / دانلود تلگرام آی او اس

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
telegram for android wear 2.0 تلگرام برای ساعت هوشمند

تلگرام برای اندروید پوشیدنی (Telegram for Android Wear 2.0)

پست بعدی

آپدیت تماس صوتی تلگرام در ایران فعال شد!

پست های مرتبط