آپدیت تماس صوتی تلگرام در ایران فعال شد!

تقریبا یک هفته از ارائه به روزرسانی پر سر و صدای این پیام رسان مشهور می گذرد. تلگرام چندی پیش عنوان کرد که به روزرسانی جدیدی برای این پیام رسان در نظر گرفته است که شامل امکان برقراری تماس صوتی می شود.

برای آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام، به روزرسانی های پایان مطلب را بخوانید.

طبق اظهارات تلگرام که در بلاگ این شرکت موجود است و ما نیز به طور کامل آن را بر روی سایت قرار دادیم، آپدیت تماس صوتی تلگرام به صورت محدود برای چند کشور اروپای غربی ارائه شد پس از چند روز برای آمریکا و سایر کشورها و تنها جایی که باقی مانده بود کشوری است که بیش از 80درصد از کاربران تلگرام را تشکیل می دهد و آن همان ایران خودمان است.

با توجه به این که طبق گفته تلگرام(Telegram)، این آپدیت قرار بود تنها طی چند روز در اختیار تمام نقاط جهان قرار بگیرد اکنون که باز شدن دسترسی کاربران ایرانی به این آپدیت مهم و کاربردی کمی طولانی شده شاهد ظهور برخی شایعات مبتنی بر زمان باز شدن دسترسی ایرانیان به تماس صوتی تلگرام(Telegram Voice Calls) شنیده می شود که در گروه های تلگرامی دست به دست می شوند. و شاهد پیام هایی از این دست هستیم که “تماس صوتی تلگرام در ایران فعال شد” یا “دسترسی تماس صوتی تلگرام در ایران باز شد” یا “دقایقی پیش تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی فعال شد” و…

متاسفانه نمی توان به طور قطعی در این رابطه اظهار نظر کرد، چرا که نه منو و تنظیمات اضافه ای بر روی اپلیکیشن تلگرام(با آخرین آپدیت) مشاهده می شود و نه کانال رسمی تلگرام و بلاگ رسمی این شرکت سخنی از بازشدن دسترسی ایرانیان به تماس صوتی آورده است(به روزرسانی: پاول دوروف موسس تلگرام یک روز پس از شایعات مطرح در توییتر خود پاسخ داد که تماس صوتی در ایران فعال شده است اما اپراتورها سعی در ایجاد اختلال در تماس ها را دارند که این صحبت وی توسط اپراتورها تایید شد اما عنوان کردند که به دستور مقامات بالادستی این اختلال به وجود آمده است و مشکل فنی نیست). اما برخی از کانال ها به نظر می رسد برای جذب مخاطب یا شاید خبرداشتن از مبادی غیر رسمی، چنین خبری را منتشر کرده اند و کاربران را به تلاطم واداشته اند.

دلیل طولانی شدن باز شدن تماس صوتی تلگرام برای ایران چیست؟

از جمله دلایلی که می توان برای طولانی شدن باز شدن دسترسی تماس صوتی برای ایرانیان عنوان کرد، عمده بودن کاربران ایرانی در شبکه ی تلگرام است و یک اشتباه کوچک می تواند آبرو و اعتبار این شرکت و این پیام رسان را زیر سوال ببرد. تلگرام از ابتدای امر بسیار با احتیاط گام برداشته اما خدمات منحصر به فردی را با شعار “امنیت و سرعت” ارائه کرده است و هم اکنون نیز چنین فکری را در سر می پروراند.

تلگرام در حال حاضر با وجود رقیبی مانند واتس اپ، در کشورهای اروپایی و آمریکایی از کاربران نسبتا کمتری برخوردار است و جامعه ی اصلی کاربرانش عمدتا ایرانی هستند و به همین دلیل سعی داشته تا به صورت منطقه ای پیش رفته و از سیستم تماس صوتی اش تست بگیرد و اصطلاحا آن را زیر بار شبکه ببرد تا اگر عیب و ایرادی هم وجود داشت قبل از رسیدن به دست کاربران میلیونی ایرانی اش، آن را رفع کرده باشد و مطمئن باشد که کشوری که تلگرام را تلگرام کرده است، بهترین تجربه را خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما کاربران این است که باز هم صبر کنید تا تلگرام به صورت رسمی ارائه دسترسی اش را به اطلاع شما عزیزان برساند. قطعا تجربه ی فوق العاده ای خواهد بود. ما هم به مانند شما منتظریم و اگر خبری شد شما را نیز در جریان قرار خواهیم داد.

 

به روز رسانی:

طبق اعلام کاربران، هنوز امکان برقراری تماس در داخل کشور وجود ندارد اما کاربرانی که در خارج از ایران قرار دارند می تواند با ایرانی ها تماس بگیرند.

برای فعال سازی تماس، از دوستانی که قابلیت را دارند بخواهید اولین تماس را با شما برقرار کنند. پس از آن در صفحه هر شخص نشانه ی تماس اضافه می شود.

اختلال در تماس صوتی تلگرام توسط اپراتورها و به دستور مقامات بالادستی و طبق یک نامه محرمانه که حکم قضایی نامیده می شود متاسفانه مجددا در دستور کار 21 آی اس پی فعال در کشورمان قرار گرفت.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

تماس صوتی تلگرام(Telegram Voice Calls)

پست بعدی
حالت کار تلگرام telegram workmode

فعال کردن حالت کار (Work Mode) و رهایی از حواس پرتی در تلگرام دسکتاپ

پست های مرتبط