آموزش ساخت حساب ربات تلگرام

ساخت ربات تلگرام اولین گام از فرآیند طراحی یا بهره برداری از یک حساب کاربری رباتیک در تلگرام است که از مبتدی تا پیشرفته ترین استفاده ها را می تواند داشته باشد و عزیزانی که از محصول افزونه ارسال به تلگرام در وردپرس استفاده می کنند اما دانش حداقلی در رابطه با نحوه ایجاد حساب کاربری ربات تلگرام دارند می توانند این مقاله را دنبال کنند.

ربات تلگرام چیست؟

یک حساب کاربری ربات تلگرام به شما امکانات متعددی را از طریق رابط برنامه نویسی تلگرام ارائه می کند و قادر هستید کارهایی را که به صورت دستی در تلگرام انجام می دهید را با استفاده از یک رابط پرکاربرد و ساده بر روی یک برنامه سوار کرده و آن را اجرا نمایید. از جمله کاربردهای ربات تلگرام با توجه به محبوبیت این پیام رسان می توان، ارسال پیام اتوماتیک از سایت به کانال، دریافت اطلاعات از کاربران، ذخیره و پردازش اطلاعات و ارائه خدماتی چون فروشگاه آنلاین، خدمات پرداخت و سایر موارد می باشند.

اولین کاری که شما می خواهید به صورت برنامه ریزی شده در تلگرام صورت دهید ساخت یک حساب کاربری رباتیک و دریافت یک کلید ارتباطی به نام API Token است. که با استفاده از آن حساب کاربری تان احراز هویت شده و مجوز برقراری ارتباط با سرور تلگرام صادر می شود.

ساخت ربات در تلگرام

ساخت ربات در تلگرام به سادگی هرچه تمام تر قابل انجام است، برای انجام این کار کافیست به شناسه ی @botfather در تلگرام پیامی ارسال کنید، توضیحاتی در این رابطه به صورت اتوماتیک برایتان ارسال می شود که می بایست طبق تصویر زیر عمل کنید. جهت ساخت یک ربات می بایست یک نام عمومی و نمایشی و نام کاربری(غیرقابل تغییر است) مشخصی برای آن تنظیم کنید. سایر موارد مثل تنظیم عکس برای ربات، یا توضیحات ربات اختیاری هستند.

دستور /newbot را در ربات @botfather وارد کرده و سپس، مراحل را مانند تصویر پیش بروید:

ساخت ربات تلگرام
ساخت ربات تلگرام

به همین سادگی شما یک ربات تلگرام ساختید. برای بهره برداری از آن در اسکریپت های آماده تلگرام مانند افزونه کانال خودکار می بایست کد Token را در داخل تنظیمات مربوطه کپی کنید و بهره برداری از ربات تان را آغاز کنید.

جهت استفاده های پیشرفته تر از کد توکن ربات و ساخت یک ربات حرفه ای می بایست کار را به متخصصین این امر( برای سفارش ساخت اسکریپت ربات تلگرام اختصاصی کلیک کنید ) واگذار کرده و یا با مطالعه مستندات موجود روی تلگرام و تسلط بر روی یک زبان برنامه نویسی ترجیحا تحت وب و سمت سرور و همچنین آشنایی با مفاهیم Restful API نسبت به طراحی یک ربات پیشرفته با امکانات خاص و منحصر به فرد مورد نیاز خودتان اقدام نمایید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
ارسال خودکار از وردپرس به فیسبوک

ارسال پست اتوماتیک از وردپرس به فیسبوک

پست بعدی

افزونه WP Rocket بهینه سازی سرعت سایت

پست های مرتبط