غیرفعال کردن آپدیت خودکار(هسته، قالب و افزونه های) وردپرس و افزایش سرعت سایت

خاموش کردن آپدیت وردپرس

آپدیت خودکار وردپرس و مشکل عدم کنترل ادمین وب سایت این روزها چالش برانگیز شده است. اگر از کاربران وردپرس هستید احتمالا می دانید که وردپرس به صورت خودکار آپدیت می شود و اخیرا نیزآپدیت خودکار افزونه ها و قالب ها را نیز شامل می شود.

اگر چه آپدیت خودکار افزونه ها و قالب های وردپرس مزیت هایی مثل افزایش ایمنی و دریافت پچ های امنیتی و سازگاری بیشتر با نسخه جدید وردپرس را به همراه دارد اما در مواردی ممکن است سایت شما را از کار بیاندازد و یا شخصی سازی هایی که انجام داده اید را از بین ببرد!

در این مقاله قصد داریم دو روش را برای انجام این کار خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

علت آپدیت وردپرس به صورت خودکار چیست؟

علت اصلی آپدیت خودکار وردپرس در پس زمینه، ارائه پچ های امنیتی است. گاهی اوقات ممکن است یک افزونه یا قالب را برای رفع خطرهای بالقوه آپدیت کند. به عنوان مثال یک افزونه یا قالب وردپرس برای رفع یک آسیب پذیری حیاتی آپدیت شده است. اگر آن قالب یا افزونه به وسیله ی تعداد زیادی سایت در حال استفاده باشد چه اتفاقی می افتد؟ تقریبا جامعه وردپرس به خطر می افتد پس سیستم آپدیت وردپرس، آپدیت های این شکلی و با اهمیت را در اسرع وقت به صورت خودکار در دسترس قرار می دهد.

اگر آپدیت های ارائه شده از شرایط بحرانی خارج باشند، وردپرس نصب آن ها را به شما پیشنهاد می دهد. تیم شرق وب خاموش کردن آپدیت های خودکار وردپرس را توصیه نمی کند چرا که یک ویژگی خوب و کاربردی برای افزایش امنیت شما و کاربران تان است.

با این حال در برخی موارد، با توجه به دانش ادمین وب سایت نسبت به شرایط موجود، خاموش کردن آپدیت خودکار وردپرس می تواند سایت را از یک خرابی ناخواسته و از دست دادن مشتریان و البته وارد شدن لطمه به کسب و کار نجات دهد.

اگر از انجام این کار مطمئن هستید، ما آماده ایم تا یک روش امن و قابل اطمینان را برای این کار به شما پیشنهاد دهیم.

 

غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس با استفاده از افزونه

آسان ترین راه برای این کار استفاده از افزونه های موجود در مخزن وردپرس است، تست کیس ما در این مقاله افزونه ی Easy Updates Manager(دانلود) است که به زودی راهنمای تصویری/ویدئویی آن در این پست به روزرسانی می شود.

 

غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس بدون افزونه

اگر نمی خواهید برای غیرفعال کردن آپدیت های وردپرس از افزونه استفاده کنید. بایستی دست به کد شوید. کافیست تا خط زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید:

 

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

 

با استفاده از این دستور کلیه عملیات های آپدیت خودکار وردپرس غیرفعال می شوند.

بله درست است! همه ی عملیات های آپدیت خودکار وردپرس از کار می افتند! اگر می خواهید صرفا آپدیت خودکار افزونه ها و قالب ها متوقف شود، از این دستور استفاده نکنید و به جای این دستور، از دو دستور مجزا برای کنترل آن آپدیت ها استفاده می کنیم.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار افزونه های وردپرس:

 

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_false' );

 

غیرفعال کردن آپدیت خودکار قالب های وردپرس:

 

add_filter( 'auto_update_theme', '__return_false' );

 

 

مزیت ها و معایب غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس چیست؟

خب! تا الان یاد گرفتیم که چطور آپدیت های خودکار وردپرس رو از کار بیاندازیم. اما واقعا باید آن ها را غیرفعال کنیم؟ پاسخی برای این پرسش وجود ندارد اما همه چیز بستگی به شرایط فعلی شما و وب سایت تان دارد.

به عنوان مثال در وب سایت خودمان، آپدیت خودکار افزونه ها و قالب ها را غیرفعال کرده ایم و البته آپدیت هسته اصلی وردپرس به قوت خود باقیست و دلیل آن هم این است که ما از افزونه های خاصی استفاده می کنیم که با نسخه ی قالب پریمیوم وب سایت مان هماهنگ است و نمی خواهیم به یک باره با تغییر عملکرد یکی از افزونه ها با از کار افتادن بخشی از سایت مان، غافلگیر شویم.

بیایید نگاهی به مزایا و معایب این کار بیاندازیم

مزیت آپدیت خودکار وردپرس

  1. آپدیت های خودکار برای افزایش امنیت وردپرس بسیار مفید هستند و خیلی از کاربران آپدیت هسته و منوی افزونه ها و به تبع آن، آپدیت آن ها را فراموش کرده اند.
  2. فعال بودن آپدیت خودکار وردپرس شما را از نگرانی هایی که بابت آپدیت های خورده ریز، به وجود می آیند نجات خواهد داد چرا که صرفا آپدیت های اصلی و امنیتی را به یکباره دریافت می کنید که تقریبا عاری از مشکل هستند.
  3. در صورتی که سایت های زیادی را تحت مدیریت خود دارید نیازی به کنترل همه ی آن ها نیست و آپدیت خودکار وردپرس کار را راحت تر می کند!

معایب آپدیت خودکار وردپرس

  1. امکان از کار افتادن سایت! اگر چه این امکان کم است اما از آنجایی که شرایط مختلفی در ارائه آپدیت دخیل هستند ممکن است سایت تان به یکباره در اثر یک عملیات ناموفق یا اشکال در کد جدید از کار بیافتد.
  2. امکان از بین رفتن شخصی سازی ها! اگر شخصی سازی خاصی روی کد برخی از افزونه ها و قالب ها انجام داده اید ممکن است به یکباره شاهد از بین رفتن آن باشید.

 

آیا خاموش کردن آپدیت وردپرس کار درستی ست؟

اساسا پاسخ این سوال به شما بستگی دارد. اگر تازه کار هستید و وب سایت شما حساسیت زیادی ندارد، روشن نگه داشتن آپدیت خودکار وردپرس به شما آسیبی وارد نمی کند.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، به دلیل حساسیت و اهمیت آپتایم وب سایت تان، جهت پیشگیری از هرگونه مشکل حاد، پیشنهاد می شود تا آپدیت افزونه ها و قالب های وردپرس را خاموش نگه دارید و البته! فراموش نکنید که آپدیت کردن افزونه ها و قالب ها در هر صورت لازم است و خاموش کردن این آپدیت ها به معنی عدم انجام آن ها نیست! آپدیت ها را به صورت دستی بررسی کرده و در صورت ایمن بودن نصب کنید.

در هر صورت، اگر تصمیم به هر چیزی گرفتید. تنظیم یک برنامه ی بک آپ منظم فراموش نشود تا همیشه راه برگشتی داشته باشید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
کاتلین تصویر شاخص

کاتلین چیست؟ | Kotlin یک زبان برنامه نویسی کراس پلتفرم

پست بعدی
پیامرسان سیگنال

پیام رسان سیگنال و ماجرای حذف آن از مارکت های ایرانی و دردسرهای واتس اپ

پست های مرتبط