کاربران چگونه با موتورهای جستجو تعامل می‌کنند؟ – آموزش صفر تا صد سئو

سئو گوگل - بینگ

یکی از المان‌های مهم برای ساخت یک استراتژی محتوا همدل بودن با مخاطبین است. کافیست تا متوجه شوید که به دنبال چه بازاری هستید، پس از آن می‌توانید به‌طور مؤثرتری فعالیت کرده و کاربرانتان را پیدا کنید.

 

ما می‌گوییم “برای کاربران بسازید، نه برای موتور جستجو”. مردم معمولاً سه نوع جستار دارند:

  • “کردن(انجام دادن)” یک جستار کنشی: چطور تلگرام را هک کنیم؟ هنری کردن عکس در فتوشاپ و…
  • “دانستن(چیستی)” یک جستار جهت کسب اطلاع: اطلاعات شرکت فلان، اطلاعات در رابطه با رستوران ایکس
  • “رفتن(مسیریابی)” یک جستار برای مسیریابی: صفحه اصلی بانک فلان، رفتن به صفحه فیس‌بوک آقای ایکس

 

به این فکر کنید که آیا اگر کسی چیزی را در نوار جستجو نوشت و به صفحه سایت شما وارد شد آیا کاملاً راضی خواهد و قانع می‌شود؟ این دقیقا همان سوالیست که موتورهای جستجو میلیاردها بار در روز سعی می‌کنند به آن پاسخ بدهند. مسئولیت و اولویت اول موتور جستجو نشان دادن نتایج مرتبط به کاربران است. بنابراین این سؤال را از خودتان بپرسید که مشتریان هدف شما به چه چیزی احتیاج دارند و از این‌که دقیقا همان چیز را به آن‌ها می‌دهید اطمینان حاصل کنید.

بازاریابی و سئو
بازاریابی و سئو

قدرت واقعی سئو در بازاریابی

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا باید زمان، تلاش و منابعتان را در SEO سرمایه‌گذاری کنید؟ پاسخ اینجاست: وقتی‌که به تصویر گسترده‌ای از موتورهای جستجو نگاه می‌کنید، اطلاعات شگفت‌انگیزی به دست می‌آید! خیلی از شرکت‌های معتبر دنیا این اطلاعات را نه‌تنها برای این‌که بفهمند کاربران چطور سرچ می‌کنند، بلکه برای افزایش توانایی بازاریابی‌شان استفاده می‌کنند و اینجاست که متوجه قدرت سئو می‌شویم.

 

بر اساس تحلیل آماری سایت StatCounter سهم موتورهای جستجو در ترافیک ورودی به وب‌سایت‌ها در یک سال گذشته به شرح زیر است:

  • گوگل: 87.85%
  • بینگ: 5.18%
  • یاهو: 3.43%

مشاهده آمار زنده در statcounter

 

نقشه حرارتی SERP گوگل
نقشه حرارتی SERP گوگل

تحقیقات نشان می‌دهد که چشمان کاربران در صفحه نتایج جستجو به بالای صفحه دقت بیشتری دارد.

تمامی این اطلاعات درنهایت ارزش بازاریابی موتور جستجو را به ما نشان می‌دهد.

  • جستجو کردن، بسیار بسیار محبوب است و هرسال 20% بر آمار آن افزوده می‌شود.
  • جستجو کردن فعالیتی است که در دنیای آنلاین و آفلاین سهم عمده‌ای دارد.
  • گرفتن رتبه بهتر و جای گرفتن در نتایج ابتدایی نقش حیاتی را در دیده شدن ایفا می‌کند.
  • قرار گرفتن در ابتدای صفحه نتایج نه‌تنها ترافیک قابل‌توجهی را روانه وب‌سایت می‌کند، بلکه باعث افزایش اعتماد کاربران نیز خواهد شد.

دقت داشته باشید که یادگیری مفاهیم پایه سئو، اساس رسیدن به این اهداف می‌باشد.

 

مقاله ای که خواندید در مجموعه آموزشی سئو قرار دارد، با خواندن سایر قسمت ها، دانش سئو خود را تکمیل کنید:

آموزش سئو راهنمای جامع صفر تا صد SEO

آموزش سئو قسمت اول: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

آموزش سئو قسمت دوم: کاربران با موتورهای جستجو چگونه تعامل می کنند؟

آموزش سئو قسمت سوم: چرا بازاریابی موتور جستجو؟

آموزش سئو قسمت چهارم: طراحی سایت مناسب برای موتور جستجو

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
افزونه های کاربردی ووکامرس

20 افزونه مفید برای فروشگاه ووکامرس وردپرس

پست بعدی
htaccess

.htaccess چیست؟

پست های مرتبط