آموزش غیرفعال کردن همه افزونه‌های وردپرس بدون wp-admin

رفع خطا در وردپرس

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید حتماً در برخی موارد با مشکلاتی مثل صفحه سفید مرگ یا همچنین خطای internal server error برخورد کرده‌اید که اجازه انجام هیچ کاری روی سایتتان را نمی‌دهند و حتی نمی‌توانید وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید. در فرایند عیب‌یابی گاها پیشنهاد می‌شود که تمامی پلاگین ها را غیرفعال کرده و سپس تک‌تک آن‌ها را مجدد فعال کنید تا بفهمید مشکل از کجاست. در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم وقتی‌که سایتتان ازکارافتاده و حتی دسترسی به پنل ادمین وردپرس هم ندارید چطور پلاگین ها را غیرفعال و سایتتان را مجدداً زنده کنید. برای انجام این کار روش‌هایی وجود دارد:

غیرفعال کردن تمامی افزونه‌های وردپرس با استفاده از FTP یا FileManager

در این روش، نیاز است از طریق FTP و یا FileManager به هاست خود وصل شوید؛ سپس به پوشه wp-content رفته و نام پوشه‌ی plugins را به هر چیز دیگری مثل plugins.deactivate تغییر دهید. سپس سایتتان را بازکنید، وقتی‌که این کار را انجام دهید کلیه پلاگین های سایتتان غیرفعال می‌شوند.

به‌محض انجام عملیات فوق، به همان پوشه برگردید و نام پوشه را به حالت قبلی‌اش یعنی plugins دربیاورید.

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس
غیرفعال کردن افزونه های وردپرس

 

سپس وارد پنل ادمین وردپرس تان شده و به صفحه مدیریت افزونه‌ها بروید، و سعی کنید یک‌به‌یک افزونه‌ها را فعال کنید تا بفهمید کدام‌یک از آن‌ها مشکل‌آفرین بوده‌اند.

 

غیرفعال کردن تمامی افزونه‌ها از طریق phpMyAdmin

بااینکه انجام متد تغییر نام پوشه بسیار ساده‌تر بود، اما از طریق phpMyAdmin هم می‌توان این کار را انجام داد. برای انجام این کار نیاز است تا وارد کنترل پنل مدیریتی هاست تان شده و phpMyAdmin را پیدا کنید. معمولاً در بخش پایگاه داده‌ها وجود دارد.

phpmyadmin در سی پنل
phpmyadmin در سی پنل

پس از این‌که آن را باز کردید نیاز است دیتابیس اصلی سایت وردپرس تان را انتخاب کنید سپس می‌توانید جدول‌های درون آن را ببینید.

اگر در هنگام نصب پیشوند جدول‌های وردپرس را تغییر نداده باشید خواهید دید که همه جدول‌ها با پیشوند wp_ مشخص‌شده‌اند. حالا روی wp_options کلیک کنید. درون wp_options سطرهای بسیاری را خواهید دید، دنبال عبارت active_plugins بگردید و در همان سطر روی گزینه edit کلیک کنید.

دیتابیس وردپرس
دیتابیس وردپرس
دیتابیس وردپرس
دیتابیس وردپرس

در صفحه‌ای که باز می‌شود فیلد option_value را به a:0:{} تغییر داده و سپس روی دکمه Go کلیک کنید.

 

غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس از طریق دیتابیس
غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس از طریق دیتابیس

به همین راحتی تمامی افزونه‌های نصب‌شده روی سایتتان از طریق phpMyAdmi غیرفعال شدند. اگر مشکلی که در سایتتان به وجود آمده از افزونه‌ها بوده باشد، اکنون حل‌شده است و می‌توانید به پنل مدیریتی وردپرس برگشته و لاگین کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در حل مشکلتان کمک کرده باشد.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

DirectAdmin(دایرکت ادمین) را ایمن‌تر و سریع‌تر کنید

پست بعدی
دانلود تلگرام ساعت هوشمند

دانلود و معرفی بهترین برنامه‌های چت برای ساعت هوشمند اندروید

پست های مرتبط