تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

فالوور فیک اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند برای برندهایی که از آن به‌درستی استفاده کنند؛ نتایج بسیار خوبی رقم بزند. در نتایج یک تحقیق بین‌المللی، در سال 2017 مشخص شد که به‌صورت میانگین، از هر یک دلار که به‌درستی برای اینفلوئنسر مارکتینگ صرف شود؛ 7.65 دلار برگشت سرمایه ایجاد خواهد شد. اما نتایج معمولاً متفاوت هستند. 15 درصد از نتایج که بالاتر از همه بودند؛ به ازای هر دلار صرف شده برای اینفلوئنسرها، بیشتر از 20 دلار برگشت سرمایه را تجربه کرده بودند. درعین‌حال 25 درصد آخر این تحقیقات، ورشکسته شده بودند. یکی از دلایلی که شرکت‌ها پولشان را در این راه از دست می‌دهند این است که اینفلوئنسرهای ضعیفی را برای کارشان انتخاب می‌کنند. اشتباه آن‌ها این است که اعتبار اینفلوئنسر موردنظر را در بین مخاطبان خودش به‌خوبی بررسی نمی‌کنند.

هرچقدر که اینفلوئنسر مارکتینگ رایج‌تر شد؛ تقریباً در همه‌ی موارد، انتخاب اینفلوئنسرها نقش محوری و مهم‌تری در موفقیت کمپین‌ها پیدا کرد. اما پیش‌نیاز اصلی برای موفق عمل کردن یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از اینفلوئنسرهای واقعی برای رساندن پیام برند موردنظر به مخاطب است. افراد نامناسبی هم در فضای آنلاین حضور دارند که با داشتن شهرت و اعتبار غیرواقعی، به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. اما این افراد معمولاً توانایی انجام کاری که برای رسیدن به وضعیت موردنظرتان می‌خواهید را ندارند. علاوه بر این، بعضی از کمپانی‌ها، در کمپین‌هایی که با کمک شبه اینفلوئنسرها برگزار می‌کنند؛ دچار مشکل می‌شوند.

به‌صورت خلاصه، اینفلوئنسر، شخصی است که مخاطب خودش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیش آن‌ها اعتبار دارد. همچنین یک اینفلوئنسر می‌تواند مخاطب خودش را به انجام کارهایی تشویق کند. اگر یک اینفلوئنسر نتواند این کارها را انجام دهد؛ لیاقت این عنوان را ندارد! ممکن است این افراد با استفاده از ترفندهایی مثل افزودن فالوور فیک، خودشان را به‌صورت غیرواقعی یک اینفلوئنسر نشان دهند. در این مواقع شما باید توانایی تشخیص فالوور فیک اینستاگرام را داشته باشید. در ادامه‌ی این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا این توانایی را کسب کنید.

 

ابزار بررسی رایگان برای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

با استفاده از این ابزار می‌توانید نگرانی‌های خودتان در مورد میزان اعتبار اینفلوئنسرهای موردنظرتان را برطرف کنید. شما می‌توانید در این ابزار مشخصات اینستاگرام اینفلوئنسر موردنظرتان را وارد کنید. درنتیجه این ربات اطلاعات کاملی در مورد اصالت حساب کاربری موردنظرتان به شما ارائه می‌کند. پارامترهایی مانند: تصویر آواتار اکانت موردنظر، نسبت تعداد فالوورها به تعداد فالووینگ های آن، تعداد پست‌ها، تعداد لایک‌ها و مواردی ازاین‌دست، در بررسی یک حساب اینستاگرام تأثیر دارند.

این ابزار توسط Hypeauditor معرفی شده است. یعنی نتایجی که توسط این ابزار به شما نمایش داده خواهد شد؛ به‌وسیله‌ی الگوریتم‌های این پلتفرم تولید می‌شود. ازاین‌رو ممکن است نتایجی که ببینید کاملاً هم قابل‌اعتماد نباشد. اگر هر سؤالی در مورد نحوه‌ی ارزیابی این ابزار داشته باشید می‌توانید به‌صورت مستقیم از آن‌ها بپرسید. Hypeauditor این اطلاعات را در اختیار برندها، آژانس‌ها و ناشران قرار می‌دهد. می‌توانید از طریق جستجوی نام کاربری اینستاگرام فرد موردنظرتان در سایت اصلی Hypeauditor به گزارشی از وضعیت فالوورهای او دسترسی پیدا کنید.

بهتر است اینفلوئنسری را انتخاب کنید که حداقل از این ابزار نمره‌ی 80 را کسب کند. هرچقدر نمره‌ی یک اکانت پایین‌تر باشد؛ ارزش کمتری برای کمک به کسب‌وکار ما خواهد داشت. درنتیجه اگر به اینفلوئنسری با نمره‌ی پایین برای تبلیغ محصول یا خدمات خودتان مراجعه کنید؛ سرمایه‌گذاری مالی و زمانی شما به هدر خواهد رفت.

 

اکثر افراد از وجود فالوورهای فیک در اینستاگرام در عذاب‌اند

از روزهایی که می‌گفتیم «من این مطلب را در اینترنت خوانده‌ام؛ پس باید درست باشد!» زمان زیادی می‌گذرد. اما اکنون با دیدن یک شخص با تعداد زیادی فالوور، نمی‌توان با اطمینان گفت که قطعاً همه‌ی افرادی که این شخص را دنبال کرده‌اند به چیزی در مورد شخصیت یا کار او علاقه‌مند هستند. یا حتی نمی‌توان همه‌ی دنبال کننده‌های او را اشخاص واقعی دانست.

بعضی از افراد با خریدن فالوور، تعداد فالوورهای خودشان را زیاد می‌کنند. بعضی از اوقات این فالوورهای خریداری‌شده، افراد واقعی هستند که به هر دلیلی مانند کسب درآمد، این کار را انجام می‌دهند. اما بیشتر اوقات این فالوورهای خریدنی، اکانت‌های فیکی هستند که توسط ربات‌ها مدیریت می‌شوند. مهم نیست که این فالوورهای فیک از کجا آمده‌اند؛ مسئله اینجاست که این فالوورها با پست‌های صاحب اکانت، هیچ‌گونه تعاملی نخواهند داشت. بنابراین این‌چنین مخاطبی برای هیچ برندی کاربرد نخواهد داشت.

اینستاگرام و البته همه‌ی شبکه‌های اجتماعی دیگر، نمی‌توانند همه‌ی فالوورهای فیک را نابود کنند. کلاه‌برداران حرفه‌ای همیشه راهی را برای دور زدن موارد امنیتی اینستاگرام پیدا می‌کنند. بنابراین شناسایی فالوورهای فیک و اینفلوئنسرهای متقلب وظیفه‌ی برندهایی است که قصد تبلیغ در فضای اینستاگرام را دارند.

نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که همه‌ی افراد، حتی اینفلوئنسرهای با اصالت، هم ممکن است در بین فالوورهای خودشان مقادیری فالوور فیک یا غیرفعال داشته باشند. حتی ممکن است در حساب کاربری خودتان هم فالوور فیک اینستاگرام وجود داشته باشد. به همین دلیل است که در تست‌های اعتبارسنجی حساب‌های کاربری اینستاگرام، معمولاً هیچ موردی 100 درصد نمره را کسب نمی‌کند. نمره‌ی 90 درصد در این تست‌ها نمره‌ی بالایی محسوب می‌شود.

 

چرا بعضی افراد فالوور می‌خرند؟

بعضی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت در فضای مجازی، صرفاً تعداد فالوورهای آن‌ها است. بنابراین سعی می‌کنند با خرید فالوور در مسیر موفقیت میانبر بزنند. آن‌ها تعداد فالوور را مساوی میزان محبوبیت می‌دانند.

اما درواقع شبکه‌های اجتماعی این‌طور کار نمی‌کنند. هر کس در اینستاگرام می‌تواند برای خودش فالوور فیک خریداری کند. اما هیچ‌کس اینفلوئنسر حساب نمی‌شود؛ مگر اینکه بتواند روی سایر افراد تأثیر بگذارد. یک اینفلوئنسر باید در زمینه‌ی کاری خودش پیشرو باشد و به‌صورت طبیعی میزان فالوور خودش را بالا ببرد.

مشکل خریدن فالوور فیک این است که اکانتی که این کار را بکند کاملاً از تعادل و بالانس خارج می‌شود. مثلاً شما هزاران فالوور خواهید داشت؛ اما نرخ تعامل فالوورها با محتوایتان بسیار کم خواهد بود. وقتی همه‌ی فالوورهای یک شخص فیک باشند؛ تنها کسی که آن فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد خودش است! در چنین مواردی، تشخیص استفاده‌ی افراد از فالوور فیک، خیلی راحت است.

 

نشانه‌های وجود فالوور فیک

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تشخیص فالوورهای فیک، واردکردن نام کاربری اکانت موردنظر در ابزارهای بررسی اعتبار موجود است. معمولاً به دلایل مختلفی اکثر افراد از این ابزارها نمره‌ی بالایی دریافت نمی‌کنند. احتمالاً میزان اعتبار خود شما هم برای مخاطبتان پایین است. اما چه چیزی باعث ایجاد فالوور فیک اینستاگرام می‌شود؟ چطور می‌توان تشخیص داد که یک فالوور، حقیقی نیست؟ در ادامه چند نشانه از نشانه‌های فالوور فیک اینستاگرام را باهم بررسی می‌کنیم.

 

  1. تعداد غیرطبیعی فالوورهای یک اکانت اینستاگرام

اکانت‌های حقیقی و سالم، در میزان تعداد فالوورها، افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اند و سطح تعامل فالوورها با محتوایشان الگوی مشابهی دارند. هر کس در اینستاگرام اکانت خودش را به روش متفاوتی از دیگران مدیریت می‌کند و افراد تازه‌وارد هم اکانت خودشان را مثل اینستاگرامرهای برتر مدیریت نمی‌کنند. بنابراین تشخیص افرادی که وضعیت غیرواقعی و نامناسبی دارند؛ زیاد مشکل نیست.

معمولاً اینفلوئنسرهای اصلی و واقعی بیشتر از تعدادی که فالو کرده‌اند فالوور دارند. در اغلب اوقات این تفاوت خیلی چشم‌گیر هم هست. برای مثال، حتماً اینفلوئنسرهایی را دیده‌اید که باوجود داشتن میلیون‌ها فالوور، فقط چند صد نفر را فالو کرده‌اند.

به‌طور مشابه، شما باید به نرخ تعامل مخاطب با اینفلوئنسر توجه کنید. این نرخ تعامل از روی پارامترهایی مانند نسبت لایک و کامنت دریافتی به تعداد فالوورها محاسبه می‌شود. یک اینفلوئنسر معتبر معمولاً 1.5 تا 3 درصد از میزان کل فالوورهای خودش لایک و کامنت دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر یک اینفلوئنسر 100 هزار فالوور داشته باشد؛ باید به‌صورت میانگین به ازای هر پست حدود 1500 تا 3000 لایک و کامنت دریافت کند. بسته به زمینه‌ی فعالیت هر اینفلوئنسر، ممکن است 1 درصد نرخ تعامل هم قابل‌قبول باشد. اما اگر نرخ تعامل یک اینفلوئنسر به‌طور میانگین به ازای هر پست کمتر از این مقدار باشد؛ باید به حقیقی بودن فالوورهای او شک کرد.

لزوماً زیاد بودن نرخ تعامل هم نشانه‌ی خوبی نخواهد بود. باید به نرخ تعامل بالای 10 درصد هم شک کرد. اینفلوئنسری که نرخ تعاملی با این مقدار یا حتی بالاتر دارد؛ ممکن است از تکنیک‌های ساختگی برای افزایش این نرخ استفاده کرده باشد. یکی از این تکنیک‌ها، شرکت در گروه‌های افزایش تعامل است. هرکدام از اعضای این گروه‌ها، پست‌های جدید سایر اعضای گروه را لایک می‌کنند و برای آن‌ها کامنت می‌گذارند تا آمار کلی و نرخ تعامل یکدیگر را بالا ببرند.

 

  1. فعالیت زیاد در چند روز و پس‌ازآن کاهش شدید فعالیت

بعضی از افراد پس از ایجاد صفحه‌ی اینستاگرام خودشان از ربات‌هایی استفاده می‌کنند که صدها یا حتی هزاران نفر را فالو کنند. حتی ممکن است این افراد در روزهای اول فعالیتشان پست‌هایی منتشر کنند و کاملاً یک فرد معتبر شناخته شوند. اما وقتی ربات موردنظر، به تعداد موردنیاز افراد را فالو کرد فعالیت اکانت به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

اما در عوض اینفلوئنسرهای واقعی اینستاگرام، رشد منظم و ثابتی در تعداد فالوورهای خودشان ایجاد می‌کنند. به‌محض اینکه این افراد توسط سایرین به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته شوند؛ نرخ رشد فالوورهای آن‌ها افزایش زیادی پیدا می‌کند. اما بااین‌حال، آن‌ها به‌صورت ناگهان و در یک بازه‌ی زمانی خیلی کوتاه، تعداد خیلی زیادی فالوور دریافت نمی‌کنند. دقیقاً همان چیزی که در مورد فالوورهای فیک در اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

 

  1. پروفایل خالی، ناقص و یا مخفی‌شده

معمولاً افرادی که اکانت‌های فیک می‌سازند؛ برای واقعی به نظر رسیدن آن‌ها تلاش زیادی نمی‌کنند. در اکثر اوقات آن‌ها کمترین جزئیات موردنیاز را می‌نویسند؛ مثلاً اغلب قسمت بیوگرافی را خالی می‌گذارند. حتی ممکن است طوری تنظیم کنند که اطلاعات پروفایلشان از دید سایرین مخفی شود. وقتی نتوانید جزئیات را مشاهده کنید؛ تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌شود. در این شرایط باید از خودمان بپرسیم که چرا یک فرد باید جزئیات پروفایل کاربری خودش را مخفی کند؟ آیا هدف آن‌ها به‌صورت اختصاصی ایجاد تعامل با یک سری افراد خاص است؟

همچنین، نداشتن عکس پروفایل را باید به‌عنوان یک نشانه‌ی مهم برای غیرواقعی بودن یک صفحه در نظر گرفت. مخصوصاً در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام که کاملاً مبتنی بر تصاویر است؛ این مورد خیلی اهمیت دارد.

در بعضی از موارد، این اکانت‌ها را با استفاده از اطلاعات جعلی هویت سایر افراد می‌سازند. حتی از عکس‌های افراد دیگر برای طبیعی نشان دادن اکانت‌های فیک استفاده می‌کنند. این عکس‌ها هم معمولاً از سایت‌ها و سایر پلتفرم‌های تصویری کپی می‌شوند.

 

  1. کامنت‌های بی‌ربط و اسپم

بعضی از ربات‌های پیشرفته‌تر، و حتی بعضی از اکانت‌های فیکی که توسط افراد مدیریت می‌شوند؛ برای واقعی به نظر رسیدن اقدام به نوشتن کامنت‌های مختلف می‌کنند. اما مشکل این کامنت‌های این است که همگی آن‌ها متن‌های عمومی هستند و مفهوم خاصی ندارند. برای مثال اکانتی که دائماً کامنت‌هایی تحت عنوان «عالی بود» یا «عکس قشنگی بود» می‌گذارد کاملاً مشکوک است.

درحالی‌که این کامنت‌ها ازلحاظ فنی نوعی تعامل به‌حساب می‌آیند؛ اما این تعامل برای برندهایی که قصد همکاری با یک اینفلوئنسر دارند؛ کاملاً بی‌ارزش هستند. زیرا آن‌ها می‌خواهند تا اینفلوئنسر موردنظر، مخاطب خودش را به استفاده از محصول یا خدمات آن‌ها ترغیب کند.

به‌طور مشابه، برخی از اکانت‌ها هم کامنت‌های اسپم و نامربوطی را برای تبلیغ یا فروش محصولی منتشر می‌کنند. این روش‌ها معمولاً از تاکتیک‌های خیلی ضعیف فروش به‌حساب می‌آیند. در بعضی موارد این اسپم‌ها اهداف بدتری دارند. مثلاً شما را به واردکردن اطلاعات کاربری خودتان درجاهای خاص تشویق می‌کنند تا بتوانند اطلاعات و هویت شما را سرقت کنند.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
خطای 404

رفع خطای 404 در وردپرس

پست بعدی
کیف پول ووکامرس

کیف پول ووکامرس فارسی | TeraWallet

پست های مرتبط