گوتنبرگ نسخه 7.6 شامل لیست راهنمای چرخشی و بلاک های کاملتر

گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ با به روزرسانی به نسخه 7.6 افزونه وردپرس خود امکان ویرایش کامل سایت را در خود جای داده است. تیم ویژه ی گوتنبرگ در وردپرس همچنان در حال ایجاد انواع و اقسام بیشتری از بلاک ها برای پست های هستند و در این نسخه شاهد لیست راهنماهای چرخشی در ویرایشگر بلاکی وردپرس هستیم.

نسخه 7.5 حدود دو هفته قبل منتشر شد که حاوی ویژگی های گسترده ای نسبت به نسخه های قبل خود بود و البته دارای باگ هایی نیز بود.

ارائه جدید گوتنبرگ وردپرس، افزایش سرعتِ چشم گیری را در هنگام لود به ارمغان آورده است. به طور خلاصه این بهبود تقریبا 1 ثانیه نسبت به نسخه قبلی سریعتر عمل می کند.

پیش تر از این وقتی در ویرایشگر بلاکی وردپرس در حال تایپ بودید، در پایین ویرایشگر یک راهنما ظاهر می شد که عنوان می کرد که می توانید با فشردن / یک بلاک جدید اضافه کنید. البته که این راهنما بسیار مفید بود اما نه برای بار هزارمی که ویرایشگر را باز می کردید! موضوع این است که تکراری شده بود!

نسخه 7.6 گوتنبرگ شامل فهرستی چرخشی برای راهنمای کار با ویرایشگر است و هر بار که شما ویرایشگر را باز کنید، با راهنمای جدیدی رو به رو خواهید بود. البته در حال حاضر تعداد کل راهنماهای گوتنبرگ به عدد 5 می رسد که قطعا در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

گوتنبرگ 7.6 وردپرس، برای بلاک هایی که به دیتای متصل به پست ایجاد می شوند مثل تصویر شاخص، برچسب ها، تعداد نظرات و فرم کامنت برنامه خوبی در نظر گرفته و به شما 12 بلاک جدید ارائه می کند!

البته این ویژگی به صورت تجربی ارائه شده و در حال بازخوردگیری است، با توجه به این که از دیتاهای پایه و محدودی استفاده می کند، باید ببینیم استقبال کاربران از آن به چه صورت خواهد بود.

Total
0
Shares
2 دیدگاه
    1. سلام و عرض ادب و احترام،
      از این که با شرق وب همراهید خرسندیم،
      تخفیف ویژه نوروزی تا ساعاتی دیگر بر روی سایت و کانال تلگرام شرق وب اعلام می شود.
      با سپاس و احترام فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
بروزرسانی خودکار وردپرس

بروزرسانی خودکار افزونه ها و قالب ها در وردپرس 5.5

پست بعدی

افزونه نمایش آمار کرونا(Corona COVID-19) در وردپرس(رایگان)

پست های مرتبط