المنتور بهتر است یا ویژوال کامپوزر؟

elementor-vs-visual-composer

المنتور و ویژوال کامپوزر هر دو از صفحه سازهای قدرتمند وردپرس هستند و اگراین روزها بخواهید یک سایت وردپرسی راه اندازی کنید احتمال زیادی وجود دارد که با یکی از این دو صفحه ساز سر و کار داشته باشید و شروع کنید. المنتور و ویژوال کامپوزر هر دو به شما این امکان را می دهند که بدون اتلاف وقت، خیلی سریع و واضح با استفاده از drag & drop ، صفحات وب سایت خود را طراحی کنید.

اگر می خواهید تفاوت این دو صفحه ساز را بدانید و با این اطلاعات یکی از این دو صفحه ساز را برای شروع انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

 

ویژوال کامپوزر
ویژوال کامپوزر

بررسی ویژوال کامپوزر(Visual Composer)

اگر گیج شده اید بایستی همین ابتدا عنوان کنیم که WPBakery Page Builder نام جدید ویژوال کامپوزر است.

با استفاده از این افزونه ی قدرتمند طبق آخرین آمار حدود 2 میلیون سایت طراحی شده است که از جمله مثال های خوب آن می توان به سایت های Forbes، Envato و برخی سایت های مشهور دیگر اشاره کرد.

ویژوال کامپوزر برای شما یک سری کارها را به شکل خیلی خوب انجام می دهد و با این کار باعث می شود تا در زمان صرفه جویی کنید و خبری از کدنویسی و سرهم کردن پلاگین های دیگر نخواهد بود. همچنین دست شما برای طراحی به طرز نامحدودی باز است و هرچیزی که تصور کنید یا برنامه ی آن را داشته باشید، می توانید با استفاده ازاین صفحه ساز در بیاورید. خروجی ویژوال کامپوزر ریسپانسیو(واکنش گرا) بوده و خروجی غیرمنتظره ای در پلتفرم های موبایل نخواهید داشت.

و در نهایت، کار با آن ساده است! بیایید ویژگی های ویژوال کامپوزر را مرور کنیم:

ویژگی های ویژوال کامپوزر

  • صفحه ساز فرانت اند و بک اند: بله درست است، این افزونه از دو روش صفحه سازی در فرانت اند و بک اند به صورت همزمان پشتیبانی می کند و در هر دو بخش کارها به صورت drag & drop قابل انجام است. صفحه ساز فرانت اند ویژوال کامپوزر به شما این اجازه را می دهد که در آن واحد خروجی را روی سایت تان ببینید؛ اما در بخش بک اند، تنها به چینش ساختار بلاک ها می پردازید.
  • با همه قالب های وردپرس سازگار است: سازگار بودن با هر قالبی یک شاهکار است که ویژوال کامپوزر آن را به خوبی انجام می دهد و فرقی ندارد که چه قالبی استفاده می کنید و این به این معنی است که نیازی به خرید قالب جدید نخواهید داشت.
  • قالب ها و المنت های آماده: ویژوال کامپوزر به همراه 50 قالب آماده برای ساخت صفحات سایت از جمله، صفحه تماس با ما، بلاگ، خانه و غیره ارائه شده است و هزاران المنت دیگر نیز برای آن از جمله چارت ها و فرم ها نیز در دسترس شما قرار دارد.
  • مدیریت نقش های کاربری: یکی از نقاط قوت visual composer امکان مدیریت دسترسی برای نقش های کاربریست و می توانید به ازای هر نقش کاربری، دسترسی به المنت ها در ویژوال کامپوزر را محدود کنید.
  • به روزرسانی و پشتیبانی مادام العمر: اگر المنتور را از سازندگان رسمی آن خریداری کنید، نسخه های جدید تر به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند. همچنین هر زمان که نیاز به کمک و راهنمایی داشته باشید، یک تیم خبره پشتیبان شماست.

آیا ویژوال کامپوزر رایگان است؟

متاسفانه خیر، ویژوال کامپوزر رایگان نیست اما اگر قالبی را خریداری کردید، آن را رایگان دریافت می کنید بنابراین کمی در هزینه ها صرفه جویی می شود.

آیا ویژوال کامپوزر خوب است؟

با توجه به تجربه ی شخصی و نظرات دیگران، ویژوال کامپوزر افزونه ای خارق العاده است که زمان و هزینه ی شما را کاهش می دهد و دیگر نیازی نیست تا برای طراحی دست به دامان طراحان سایت شوید. همچنین دست شما در استفاده از المنت های آماده و افزونه های جانبی نیز باز است و می توانید طرح های جدید و المنت های جذاب دیگر را به آن اضافه کنید. محدودیتی از این سو وجود ندارد.

آیا ویژوال کامپوزر برای سئو مضر است؟

خیر، ویژوال کامپوزر برای سئو بد نیست و همچنان امکان دسترسی به اطلاعات متا دیتای صفحات برای شما فراهم است. با افزونه های سئو مثل یواست سئو وردپرس تداخلی ندارد و همه چیز خوب کار می کند. اگر نگران سرعت وب سایت تان هستید، بایستی بگوییم که همه ی صفحه سازها با توجه به پردازشی که دارند هم رده ی یکدیگر هستند و استفاده از یک افزونه ی کش وردپرس حرفه ای برای همه سایت های وردپرسی از اوجب واجبات است.

همچنین فاکتور دیگری که اخیرا مورد توجه موتورهای جستجوگر پیشرفته مثل گوگل است، زیبایی و رنگبندی صفحات است که خوشبختانه با استفاده از ویژوال کامپوزر، صفحات زیبایی خواهید ساخت. البته محتوای کاربردی نیز فراموش تان نشود.

تفاوت Visual Composer و WPBakery چیست؟

ویژوال کامپوزر در واقع همان wp bakery است و تفاوتی ندارند. تنها یک تغییر نام رخ داده که البته به نظر من، جذاب نیست.

 

المنتور
المنتور

بررسی المنتور(Elementor)

المنتور یک صفحه ساز رایگان برای وردپرس است. که البته یک نسخه ی حرفه ای قابل خریداری نیز دارد که به همراه خود ویژگی های جدیدی را به همراه دارد. در حال حاضر بیش از 600هزار سایت از المنتور استفاده می کنند.

برای یک افزونه ی رایگان مانند المنتور، این سطح از کیفیت و کارایی مثال زدنی ست. المنتور سریع و واکنش گراست. قابلیت ساخت صفحات با استفاده از drag & drop و پیش نمایش آنی نتیجه ی طراحی، حس خوبی را منتقل می کند و چون خبری از ذخیره ها و پیش نمایش گرفتن های متعدد نیست از این نظر، ویژوال کامپوزر را پشت سر می گذارد.

المنتور به شما امکان استفاده از 100 قالب را می دهد که بارگذاری آن ها بسیار سریع است. همچنین اگر اشتباهی در حین طراحی رخ داد، ویژگی undo و redo نیز کارآمد است(این ویژگی در ویژوال کامپوزر نیز وجود دارد). اما نقطه ی تمایز المنتور و ویژوال کامپوزر در نمایش تاریخچه ی طرح هاست که می توانید به هر کدام از آن ها خواستید پرش کنید.

 

ویژگی های المنتور

در این بخش با ویژگی های اصلی المنتور آشنا می شوید

  • صفحه ساز فرانت اند: تجربه ای لذت بخش و سریع در صفحه سازی در فرانت اند را منتقل می کند و می توانید در لحظه نتیجه ی طرح را ببینید. اما خبری از طراحی در بک اند نیست.
  • قالب ها و المنت ها: وقتی صحبت از قالب های آماده می شود، المنتور تعداد بیشتری رو می کند؛ در مورد المنت های قابل استفاده نیز می توان گفت که هر دو افزونه به خوبی این بخش را پوشش داده اند. اگر کمی سر کیسه را شل کنید، نسخه ی Pro نیز المنت های واقعا کاربردی ای در اختیار شما قرار می دهد
  • حالت تعمیر: اگر می خواهید کاربران وب سایت تان در حین طراحی سایت، طرح های نصفه و نیمه ی شما را نبینند، می توانید از گزینه ی “Coming Soon” این افزونه استفاده کنید و کاربران را در جریان بازگشت تان بگذارید.
  • رایگان بودن: بهترین ویژگی المنتور، رایگان بودن آن است

آیا المنتور خوب است؟

ما از المنتور روی سایت های متعددی استفاده کردیم و صفحه ساز بسیار قدرمتند و جذابی به نظر می رسد، رابط کاربری ساده و قابل درکی دارد به طوری که می توان همه تنظیمات را به راحتی پیدا کرد و البته حس سبکی کار با آن را نیز نباید فراموش کرد.

آیا المنتور کند است؟

طبق تجربه ای که من به عنوان طراح سایت دارم، هیچ گاه متوجه کندی سرعت سایت با استفاده از المنتور نشده ام؛ نه خودش و نه خروجی اش کاهش سرعت محسوسی روی سایت ندارند. یکی از نکاتی که باید دقت کنید این است که انتخاب هاستینگ بسیار مهم است، اگر هاست شما ضعیف باشد با هر پلاگینی که اضافه می کنید، تیری به سرعت سایت خود زده اید.

آیا المنتور برای سئو خوب است؟

صفحه سازهایی مثل المنتور را نمی توان برای سئو مفید یا مضر دانست. ساختار خروجی کد هر دو صفحه ساز محبوب، خوب و استاندارد به نظر می رسد. تنها کاری که شما بایستی بکنید، این است که به محتوای خود توجه کرده و متادیتاها، عناوین و محتوای خوبی تولید کنید. و البته اصول و قواعد سئو در وردپرس را نیز بدانید و رعایت کنید.

 

ویژوال کامپوزر در برابر المنتور

خب رسیدیم به بخش پایانی مقاله؛ هر دوی این افزونه ها قدرتمند و کاربردی هستند. المنتور می تواند با داشتن نسخه ی رایگان، برنده ی این ماجرا باشد اما وقتی به نسخه های پولی این دو افزونه نگاه می کنیم، ویژوال کامپوزر با 45دلار نسبت به 49دلار، ارزان تر است و همچنین آپدیت ها و پشتیبانی مادام العمر ارائه می کند که در مقابل، المنتور تا 1 سال اپدیت هایش را در اختیارتان قرار می دهد.

در بخش المنت ها و قالب ها، هر دو افزونه خوب و برابر عمل می کنند. در نهایت، جمع بندی ما چنین است:

اگر به دنبال افزونه ای رایگان هستید، مشخصا المنتور انتخاب شما خواهد بود.

اگر واقعا به دنبال استفاده ی بلند مدت و همیشگی از یک صفحه ساز مطمئن هستید، ویژوال کامپوزر انتخاب خوبی خواهد بود.

 

تجربه، سوال یا نظری دارید؟ در بخش کامنت ها بگویید.

Total
0
Shares
  1. سلام دوستان وقت بخیر
    طبق تجربه شخصی بنده المنتور نسبت به ویژوال کامپوسر خیلی سریع تر است و این مورد به شدت در بخش ویرایشگر فرانت اند محسوس است در کل حس بهتر و سبک تری هنگام کار با المنتور دارم.
    امیدوارم مفید بوده باشد این نظر
    با تشکر، در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

طراحی سایت در Adobe Xd قبل از شروع با المنتور وردپرس

پست بعدی
webp در وردپرس

Webp تبدیل فرمت خودکار تصاویر سایت با حجم کمتر در وردپرس

پست های مرتبط