افزایش سرعت سایت؛ چرا و چگونه

افزایش سرعت سایت

مطالعات ارزشمندی از ابتدای انقلاب وب تا همین اواخر انجام شده و نشان می دهد که آستانه توجه انسان ها از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش پیدا کرده است. تا به حال به این فکر کرده اید که نتیجه این مطالعات برای شما به عنوان صاحب یک سایت چه معنی ای خواهد داشت؟

دقت داشته باشید که شما به عنوان صاحب یک سایت، زمان خیلی کمی را برای جلب توجه کاربر به محتوای خود در اختیار دارید و در این زمان کم بایستی آن ها را قانع کنید تا در وب سایت شما بمانند، محتوایتان را ببینند و از امکانات سایت استفاده کنند.

کُندی یک وب سایت به این منزله خواهد بود که کاربران قبل از این که وب سایت شما لود شود، آن را ترک خواهند گفت.

طبق مطالعات انجام شده بر روی چند نمونه سایت شامل آمازون، گوگل و چند سایت بزرگ دیگر، نشان داده شد که هر 1 ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه منجر به از دست دادن 7% نرخ تبدیل(خرید)، 11% کاهش بازدید کلی و 16% کاهش اقناء مشتری شده است.

فرای همه این مباحث، گوگل و سایر موتورهای جستجو هم اکنون قوانینی را اجرا می کنند که سایت های کندتر را از رتبه های بالاتر می رانند و این به این معنی است که این وب سایت ها توجه و ترافیک کمتری دریافت خواهند کرد و به طور خلاصه بگویم که اگر نیاز به ترافیک بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری دارید، می بایست سرعت سایت خود را افزایش دهید.

چگونه سرعت سایت را بررسی کنیم؟

خیلی از تازه کارها فکر می کنند که وب سایت شان کُند نیست چرا که روی کامپیوتر آن ها خیلی راحت و سریع باز می شود. این تفکر، یک اشتباه بزرگ است که معمولا این دسته از اشخاص در ذهن شان می پرورانند.

همانطور که احتمالا می دانید، هرچقدر از یک وب سایت به طور متداول تر بازدید کنید، مرورگرهای پیشرفته امروزی، صفحات پرکاربرد و کم تغییر را در حافظه نهان(کش) خود نگه می دارد و عملا در هنگام درخواست بازکردن صفحه سایت، آن صفحه از روی کامپیوتر خودتان به صورت بی وقفه بارگذاری می شود.

با این حال، وقتی یک کاربر عادی به وب سایت شما سر می زند ممکن است چنین تجربه ای مشابه نداشته باشد. در واقع علت را می توان به نوعی تفاوت جغرافیایی و تجهیزات مخابراتی محلی و منطقه ای کاربران در نظر گرفت.

سرعت دسترسی به سایت تان را می توانید به وسیله ابزارهایی مثل Pingdom یا GTMETRIX بررسی کنید.

قطعا پس از بررسی نتایج به دست آمده شگفت زده خواهید شد که به چه مواردی می بایست دقت می کردید.

از دیدگاه کاربران، یک سایت پرسرعت و خوب سایتی است که در زیر 2 ثانیه باز شود. با این حال، هرچقدر که سایت تان را سریع تر کنید نتیجه بهتری خواهد گرفت. نکات و موارد فنی بسیاری از تحلیل فنی سایت تان به دست خواهند آمد که می توانید با عمل کردن به آن ها در صفحه نتایج جستجو بالاتر آمده و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
iglink.ir

معرفی پلتفرم مدیریت لینک شخصی در اینستاگرام؛ IGLINK

پست بعدی
bit.ly bily.ir

کوتاه کننده bit.ly فیلتر(و البته رفع فیلتر) شد؛ از جایگزین ایرانی bily.ir استفاده کنید!

پست های مرتبط