کسب درآمد از سایت وردپرس

کسب درآمد از سایت

وبلاگ نویسی حتی با استفاده از پلتفرم رایگان وردپرس هم می‌تواند یک کار پرهزینه باشد. علاوه بر زمانی که برای ایجاد پست‌های خودتان صرف می‌کنید؛ باید هزینه‌های دیگری هم برای وب‌سایت خودتان صرف کنید. هزینه‌های مربوط به هاست، هزینه‌ی خرید و تمدید دامنه‌ی سایت، هزینه‌ی گواهینامه‌های امنیتی و هزینه‌ی مربوط به خرید افزونه‌های پرمیوم موردنیازتان، از مواردی است که باید برای آن‌ها بودجه در نظر بگیرید. در این شرایط ممکن است بپرسید که باوجود همه‌ی این هزینه‌ها، بهتر نیست که به کسب درآمد از سایت بپردازیم؟

درصورتی‌که محتوایی که در سایت خودتان قرار می‌دهید به‌صورت ماهانه هزاران بازدید دارند؛ قطعاً می‌توانید به کسب درآمد از سایت خودتان بپردازید. اما در این حالت سؤال اینجا است که چگونه؟

همه‌ی روش‌های کسب درآمد از سایت وردپرسی، نیازمند کارهای خاصی هستند. همچنین هیچ تضمینی برای کسب درآمد زیاد و سریع پولدار شدن وجود ندارد. اگر این‌طور بود قطعاً همه‌ی ما از خیلی قبل‌تر، این کار را انجام داده بودیم. اما به‌هرحال، تعداد محدودی استراتژی برای کسب درآمد از سایت وجود دارد که توسط بلاگرهای موفق مورداستفاده قرارگرفته‌اند. شما هم می‌توانید از این روش‌ها برای کسب درآمد استفاده کنید.

در این پست، قصد داریم 7 روش برای کسب درآمد از وبلاگ خودتان را به شما آموزش دهیم. مزایا و معایب هرکدام از روش‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد. می‌خواهیم شما بتوانید روشی که با برنامه‌ریزی‌های شما، نوع محتوا، و مخاطب‌هایتان متناسب‌تر است را انتخاب کنید.

 

1 . نمایش تبلیغات در سایت

ساده‌ترین روش برای کسب درآمد از یک سایت وردپرسی، نمایش تبلیغات به مخاطبان سایت است. این تبلیغات معمولاً به‌صورت نمایش استاتیک، پاپ‌آپ و یا تبلیغات همسان یا نیتیو به نمایش درمی‌آیند.

دو مدل عمومی برای پرداخت هزینه‌ها و درآمد ناشی از این تبلیغات وجود دارند. این دو روش شامل مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و مدل پرداخت به ازای تعامل کاربر (PPI) هستند. در مدل PPC ، وقتی کسی روی تبلیغات نمایش داده‌شده در سایتتان کلیک کند؛ شما درآمد کسب می‌کنید. در مدل PPI ، وقتی شما درآمد کسب می‌کنید که وقتی کاربر سایت شما تبلیغی را ببیند. با فرض داشت نرخ کاربران یکسان، در مدل PPC درصورتی‌که کاربر روی تبلیغات کلیک کند شما درآمد بیشتری به دست خواهید آورد.

برای قرار دادن تبلیغات نمایشی، صاحبان سایت با شبکه‌های تبلیغاتی همکاری می‌کنند. این شبکه‌ها، شرکت‌هایی هستند که تبلیغ دهنده‌ها را با سایت‌هایی که تبلیغات را نمایش می‌دهند به هم متصل می‌کنند. درواقع آن‌ها خدمات تبلیغاتی را به عهده می‌گیرند. شبکه‌ی تبلیغاتی شما به ازای کلیک یا نمایش هر تبلیغ به کاربر، درآمد شما را محاسبه کرده و به شما پرداخت می‌کند. همچنین، این شبکه‌ی خدمات تبلیغاتی است که تصمیم می‌گیرد که چه تبلیغی را در سایت شما نمایش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از این روش برای کسب درآمد از سایت خودتان استفاده کنید؛ بهتر است که یک شرکت تبلیغاتی معتبر را برای این کار انتخاب کنید.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی، با اختلاف زیاد نسبت به سایر شبکه‌ها، گوگل ادسنس (Google AdSense) است. گوگل ادسنس یک ابزار رایگان است که استفاده از آن خیلی راحت بوده و از تعداد بسیار زیادی از تبلیغات هدفمند در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. گوگل ادسنس بر مبنای مدل PPC کار می‌کند و 68 درصد از درآمد حاصل از هر کلیک را به نمایش‌دهندگان تبلیغات می‌پردازد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که به دلیل تحریم‌هایی که بر کشور ما اعمال‌شده است؛ این سرویس گوگل برای استفاده‌ی کاربران ایرانی محدودیت‌های زیادی دارد. درواقع نقل‌وانتقال درآمدها به‌صورت مستقیم برای کاربران ایرانی ممکن نیست.اما  شرکت‌های واسطی وجود دارند که این خدمات را برای ایرانیان فراهم می‌کنند.

اما گوگل ادسنس تنها انتخاب موجود هم نیست. جایگزین‌های ایرانی و خارجی زیادی برای گوگل ادسنس وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بعضی از این سیستم‌های تبلیغاتی نرخ درآمد بهتری را ارائه می‌کنند. برخی هم سخت‌گیری کمتری روی محتوای سایتتان، برای همکاری با شما دارند. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار با این سیستم‌ها، تحقیقاتی راجع به بهترین شبکه‌های تبلیغاتی موجود انجام دهید. پیشنهاد ما انتخاب سیستم‌های تبلیغاتی ایرانی است؛ زیرا در نقد کردن درآمدتان هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان شما ایرانی هستند؛ نمایش تبلیغات خارجی غیر هدفمند، برای شما بازدهی خیلی پایینی خواهد داشت. بنابراین باید در انتخاب شبکه‌ی تبلیغاتی مناسب دقت کنید.

نمایش تبلیغات، یک راه معمول برای کسب درآمد توسط بلاگرهای تازه‌کار است. آن‌ها می‌توانند تلاش‌های خودشان برای تولید محتوا و جذب ترافیک را با نمایش تبلیغات به درآمد برسانند.

  • شبکه‌های تبلیغاتی معتبری مثل گوگل ادسنس، پیش‌نیازهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای را برای همکاری با شما تعیین می‌کنند. یکی از این پیش‌نیازهای معمول، داشتن مجموعه‌ای از پست‌های باکیفیت در وبلاگ شما است. بر همین اساس، بلاگرهایی که به‌تازگی کارشان را شروع کرده‌اند؛ به‌راحتی نمی‌توانند در این سیستم‌ها فعالیت کنند.
  • برای داشتن درآمد قابل‌توجهی از این روش کسب درآمد از سایت، باید ترافیک ورودی سایت شما در حد مناسبی باشد. مخصوصاً اگر بخواهید صرفاً همین روش را ملاک کسب درآمد تمام‌وقت خودتان قرار بدهید. بعضی از شبکه‌های تبلیغاتی برای شروع همکاری با وب‌سایت‌ها، یک میزان حداقل ترافیک ورودی را در نظر می‌گیرند.
  • معمولاً کاربران ممکن است در بهترین شرایط یک تبلیغ را مفید بدانند. یا هم کاملاً برعکس، در بدترین حالت آن را آزاردهنده بدانند؛ مخصوصاً اگر شما تبلیغات زیادی را در یک صفحه قرار دهید. یک سایت به‌هم‌ریخته و پر از تبلیغات نامربوط، به اعتماد مخاطب شما آسیب جدی وارد می‌کند.
  • خیلی از کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند؛ از پلاگین‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات (Ad Blockers) استفاده می‌کنند. این پلاگین‌ها مانعی برای نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان هستند و درنتیجه برای کسب درآمد شما مشکل ایجاد خواهند کرد.

بازهم می‌گوییم که نمایش تبلیغات یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد از سایت است. البته وقتی این روش مؤثر خواهد بود که شما محتوای کافی و ترافیک مناسبی روی سایتتان داشته باشید تا بتوانید به میزان کافی روی تبلیغات کلیک دریافت کنید. ممکن است شما این استراتژی را به‌عنوان گامی برای شروع حرکت به سمت سودآوری بیشتر انتخاب کنید.

 

2 . فعالیت در سیستم‌های همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

دومین روشی که برای کسب درآمد از سایت می‌توان انجام داد؛ فعالیت در سیستم‌های همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. در مقایسه با تبلیغات، این روش تجربه‌ی کاربری مناسب‌تری دارد. همچنین پتانسیل کسب درآمد در این روش بیشتر از انجام تبلیغات است. بر اساس گزارشی که مؤسسه‌ی Business Insider ارائه کرده، 15 درصد از درآمد حاصل از فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ، به برنامه‌های مربوط به همکاری در فروش تعلق دارد.

همکاری در فروش به معنی این است که در محتوای سایت خودتان، محصول یک شخص یا شرکت دیگر را ارائه و تبلیغ کنید. شما از آن محصولات در پست‌های وبلاگ خودتان نام می‌برید و بعد از ارائه‌ی آن‌ها، لینک مخصوص همکاری خودتان را قرار می‌دهید. ممکن است تعدادی از بازدیدکننده‌هایتان، با معرفی شما به خرید آن محصول ترغیب شده و از طریق لینک شما وارد آن سایت شده و اقدام به خرید کند.

در همه‌ی لینک‌های مخصوص همکاری در فروش، یک کد پیگیری منحصربه‌فرد وجود دارد. فروشگاهی که شما به همکاری در فروش با آن اقدام کرده‌اید؛ از طریق همین کد موجود در لینک‌ها، به‌صورت خودکار ترافیک ورودی از سایت شما را شناسایی می‌کند. فرض کنید بازدیدکننده‌ای از طریق لینک موجود در سایت شما به آن فروشگاه وارد شده و از آن خرید کند. درنتیجه‌ی این فرآیند، شما به میزانی که از قبل تعیین ‌شده است؛ بابت این همکاری در فروش از فروشگاه موردنظر کمیسیون دریافت خواهید کرد.

وبلاگ‌ها، پلتفرم‌های بسیار مناسبی برای همکاری در فروش هستند. زیرا می‌توان درجاهای مختلفی از یک وبلاگ، لینک‌های همکاری در فروش را به‌صورت مناسبی قرارداد. برای مثال، می‌توانید در وبلاگ خودتان یک محصول را نقد و بررسی کنید و لینک خرید آن را در همان مطلب قرار دهید. یا هم می‌توانید درجایی از یک پست طولانی‌تر، از یک محصول مرتبط نام‌برده و لینک خرید آن را قرار دهید.

سیستم همکاری در فروش آمازون (Amazon Associates) با داشتن بیش از 2 میلیون محصول، بزرگ‌ترین سیستم همکاری در فروش دنیا به‌حساب می‌آید. در این سیستم افراد می‌توانند لینک همکاری در فروش محصولات موجود در سایت آمازون را در سایت خودشان قرار دهند. با ورود هر کاربر از طریق آن لینک به آمازون و خرید از آن، کمیسیون مشخصی به معرفی کننده تعلق می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که صرفاً خرید همان محصول محاسبه نشده و هر محصول دیگری هم خریداری شود معرفی کننده بازهم کمیسیون دریافت خواهد کرد. قرار دادن لینک‌های همکاری در فروش آمازون در وردپرس کار خیلی راحتی است. همچنین برای مدیریت این لینک‌ها در وردپرس، افزونه‌های خوبی هم وجود دارد.

اما متأسفانه بازهم به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده روی کاربران ایرانی، استفاده از این سیستم در ایران به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

به‌غیراز آمازون، سیستم‌های همکاری در فروش بسیاری وجود دارد. حتی بعضی از شرکت‌های بزرگ هم هستند که سیستم همکاری در فروش مختص به خودشان را دارند. در ایران هم سایت‌های معتبر زیادی وجود دارند که این سیستم را ارائه می‌کنند. حتی فروشگاه دیجی‌کالا هم برای بعضی از محصولاتش، سیستم همکاری در فروش ارائه می‌کند.

شما می‌توانید کالاهای قابل همکاری برای فروش را در این سایت‌ها بررسی کنید. سپس محصولاتی که برای فروش مناسب می‌دانید را در سایت خودتان ارائه کنید.

همکاری در فروش یک روش جذاب برای کسب درآمد از سایت شما است. در ادامه چند نکته‌ی مهم برای شروع به کار در این سیستم‌ها را بیان می‌کنیم.

  • بهترین افرادی که در این سیستم کار می‌کنند؛ هم از این کار لذت می‌برند و هم کسب درآمد می‌کنند. در مورد محصولاتی که برای فروش انتخاب می‌کنید با دقت و اطلاعات کافی عمل کنید. به این صورت مخاطب شما به پیشنهادی که به او ارائه کنید اعتماد خواهد کرد.
  • از قوانین سیستم همکاری در فروشی که در آن کار می‌کنید پیروی کنید. همچنین در پست‌هایی که لینک‌های خودتان را قرار می‌دهید؛ حتماً به مخاطب اطلاع دهید که این لینک مربوط به سیستم همکاری در فروش است.
  • مانند کسب درآمد از نمایش تبلیغات، اگر مخاطب زیادی نداشته باشید؛ درآمد قابل قبولی نخواهید داشت. بهتر است که قبل از شروع به کار در سیستم همکاری در فروش، ابتدا با تولید محتوای خیلی خوب، ترافیک ورودی مناسبی را جذب سایت خودتان کنید.
  • محصولاتی را به مخاطب ارائه کنید که در حوزه‌ی مهارت و تخصص خودتان است. نیازی نیست که محتوای خودتان را برای مناسب بودن با استراتژی‌های کسب درآمد خودتان تغییر دهید. بلکه بهتر است محصولاتی را برای این کار انتخاب کنید که در حیطه‌ی کاری خودتان است. با جستجو در سیستم‌های همکاری در فروش مختلف، احتمالاً سیستم و محصولی مناسب با موضوع کاری خودتان پیدا خواهید کرد.

 

3 . نوشتن پست‌های دارای اسپانسر

اگر شما یک نویسنده‌ی محتوا هستید؛ می‌توانید با نوشتن یک نقد و بررسی در مورد کالا یا خدمات دیگران و یا نام بردن از آن‌ها در محتوای خودتان، از آن برند یا شرکت، هزینه دریافت کنید. تولید محتوای اختصاصی برای محصولات یک برند دیگر، به نسبت نمایش تبلیغات و سیستم همکاری در فروش، به صرف زمان و تلاش بیشتری نیازمند است. بنابراین شما می‌توانید در این روش درآمد بیشتری کسب کنید. اگر برای محصولات مختلف به‌صورت مستمر پست‌های نقد و بررسی منتشر کنید؛ می‌توانید به برندهای مختلف برای اینکه اسپانسر شما شوند ارتباط برقرار کنید.

ممکن است که شرکت‌ها و یا برندهای تجاری حوزه‌ی کاری شما برای اینکه شما برای آن‌ها محتوای اختصاصی تولید کنید به سراغ شما نیایند. در این شرایط برقراری ارتباط و درخواست همکاری با آن‌ها به عهده‌ی خودتان است. فرض کنیم شما یک نویسنده‌ی متبحر در زمینه‌ی کاری همان برند باشید و جامعه‌ی خوانندگان مناسبی داشته باشید. در این شرایط احتمالاً درخواست همکاری شما راحت‌تر توسط برندها پذیرفته خواهد شد و موردحمایت مالی آن‌ها قرار خواهید گرفت.

همانند روش همکاری در فروش، در مورد انتخاب برندها برای همکاری با دقت و داشتن اطلاعات کافی عمل کنید. همچنین باید توجه کنید که به مخاطب خودتان در مورد برندی که اسپانسر شما است؛ پیشنهاد‌ها و نظرات هوشمندانه‌ای بدهید. شما برای تولید محتوا، کار زیادی می‌کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به برند اسپانسرتان جلب کنید. همچنین مخاطب شما به‌راحتی متوجه می‌شود که این محتوای شما تا چه میزان در زمینه‌ی کاری خودتان است.

یک نکته‌ی مهم را باید در آخر توضیحات این روش کسب درآمد از سایت بیان کنیم. شما باید فرق بین محتوای اسپانسر شده را با تبلیغات نیتیو (Native Ads) بدانید. تبلیغات نیتیو یک مدل از نمایش تبلیغات هستند که با محتوایی که شما تولید می‌کنید ترکیب می‌شوند و در هم مخلوط می‌شوند. اما در اینجا، خود تبلیغ دهنده سازنده‌ی آن تبلیغاتی است که در محتوای شما قرار داده می‌شوند. اما همان‌طور که گفتیم، همه‌ی محتوای اسپانسر شده را شما تولید می‌کنید.

 

4 . فروش محتوای اختصاصی

ممکن است بعد از مدتی تولید محتوا و نوشتن بلاگ بخواهید در زمینه‌ی تخصصی خودتان پیشروی کنید. همچنین در همین حال بخواهید به مخاطب خودتان در آن زمینه کمک کنید. همین کار، یعنی تولید محتوای پرمیوم، یک استراتژی رایج برای کسب درآمد از سایت در بین بلاگرهای باتجربه است.

محتوای اختصاصی شما باید حتماً در زمینه‌ی کاری خودتان باشد. اما باید مطالبی را در آن بیان کنید که از پست‌های استاندارد وبلاگ شما فراتر باشند. شاید نمی‌دانید چه محتوایی ممکن است برای مخاطب شما ارزشمند باشد و به‌عنوان محتوای اختصاصی پذیرفته شود. در ادامه انواعی از این محتواها را آورده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • پست‌های اختصاصی: این پست‌ها در کنار پست‌های رایگان شما، ارزش بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. پست‌های اختصاصی وبلاگ می‌توانند کاملاً از محتوای رایگان شما مجزا باشند. همچنین ممکن است محتوای اختصاصی شما، ادامه‌ای برای محتوای رایگان شما باشد.
  • پست‌های قابل‌چاپ: یک گزینه‌ی دیگر در این مدل کسب درآمد از سایت این است که نسخه‌ی PDF قابل‌چاپ پست‌های طولانی خودتان را برای خرید در اختیار مخاطب بگذارید. می‌توانید در صورت تمایل، محتوای اختصاصی بیشتری را به این فایل PDF بیفزایید. مثلاً خلاصه‌ی آن محتوا و کار برگ برای محتواهای آموزشی می‌تواند از بخش‌های اضافه‌شده باشد.
  • کتاب‌های الکترونیکی (E-Books): کتاب‌های الکترونیکی برای وبلاگ‌ها خیلی مناسب هستند. ساختن این کتاب‌ها از تولید محتواهای دیگر به زمان و زحمت کمتری نیاز دارد. معمولاً کتاب‌های الکترونیکی مقرون‌به‌صرفه هستند و حتی می‌توان آن‌ها را از روی پست‌های قدیمی وبلاگ ایجاد کرد.
  • دوره‌های آموزشی: نمونه‌ی بعدی چیزی فراتر از کتاب الکترونیکی است. این مورد، یک کلاس آنلاین کامل در مورد موضوعاتی که در آن تخصص دارید است. می‌توانید از محتوای موجود در وبلاگ خودتان به‌عنوان نقطه‌ی شروع این آموزش‌ها استفاده کنید. سپس اطلاعات خودتان را به‌صورت قابل‌فهم در اختیار افرادی قرار دهید که می‌خواهند از آموزش‌های شما استفاده کنند. محتوای دوره‌های آموزشی می‌تواند شامل محتوای نوشتاری و ویدئویی باشد. این مورد از نمونه‌های کسب درآمد از سایت به تلاش و کار زیادی نیاز دارد. می‌توانید برای راحتی کار طراحی دوره‌های آموزشی آنلاین در وردپرس، از افزونه‌ی LearnPress استفاده کنید.

این مواردی که برای نمونه گفتیم می‌توانند شروع کار باشند. شما می‌توانید از طریق فروش محتواهای اختصاصی مثل پادکست‌ها، مجموعه‌ی تصاویر، وبینارهای زنده، ارائه‌ی یک سرویس مثل مشاوره‌ی آنلاین، و حتی فریلنسینگ (Freelancing) برای کسب درآمد از سایت استفاده کنید. هر محتوایی که بتوانید به این شکل بفروشید در این لیست قرار خواهد گرفت.

برای اینکه مخاطب پیشنهاد خرید محتوای شما را بپذیرد باید در ابتدا ارزش محتوای پرمیوم خودتان را از طریق محتوای رایگان خودتان به آن‌ها نشان دهید. علاوه بر پست‌های رایگان سایت خودتان، می‌توانید یک نسخه‌ی رایگان از هرکدام از موارد فوق را در اختیار مخاطب قرار دهید. این کار، دانش شما و کیفیت محتوایتان را به مخاطب نشان می‌دهد. درنتیجه این کار برای اثبات ارزشمند بودن بقیه‌ی محتواهای اختصاصی شما تأثیر مهمی خواهد داشت.

 

5 . فروش محصولات در سایت

فروش، یک راه مؤثر برای حمایت از برند شما توسط خوانندگان وفادار مطالبتان است. کاملاً مشابه با محتوای اختصاصی، می‌توانید از طریق یک فروشگاه آنلاین کالاهای فیزیکی را هم در سایتتان بفروشید.

افزونه‌های رایگان و پولی بسیار زیادی برای ایجاد و راه‌اندازی یک فروشگاه در یک سایت وردپرسی وجود دارند. می‌توان از ووکامرس به‌عنوان معروف‌ترین آن‌ها نام برد. می‌توانید یک فروشگاه به سایت خودتان اضافه کنید و یا سایت خودتان را به یک فروشگاه تبدیل کنید که بخش وبلاگ هم دارد.

 

6 . گرفتن حق عضویت

قرار دادن قابلیت عضویت در سایت، یک روش برای محدود کردن دسترسی افراد مختلف به محتوای شما است. سایت‌هایی که این قابلیت را دارند؛ می‌توانند دسترسی‌های مختلفی به اعضای خودشان بدهند. مثلاً امکان دسترسی به انجمن سایت، پیام‌های سایت، بحث و تبادل‌نظر در مورد پست‌های سایت و تعامل‌های دیگری که می‌توانند با عضویت در سایت داشته باشند.

این روش کسب درآمد از سایت، از روش‌های دیگر که یک‌بار پرداخت هستند قابل‌اطمینان‌تر است. زیرا دریافت هزینه‌ی عضویت به‌صورت ماهانه یا سالانه تکرار می‌شود. اما به همان نسبت هم در این روش نیاز به کار بیشتر است. در این مدل کسب درآمد از سایت، شما فقط نباید توجه مخاطب را به محتوای ارزشمند خودتان جلب کنید. بلکه شما باید استراتژی‌های محتوای خودتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید به‌صورت همیشگی و منظم محتوای پرمیوم در سایتتان منتشر کنید.

 

7 . درخواست کمک مالی

اگر برای تولید محتوای اختصاصی و پرمیوم، دچار کمبود زمان و منابع هستید؛ می‌توانید از خوانندگان سایت خودتان درخواست کمک مالی کنید. این کمک مالی می‌تواند یک‌بار یا به‌صورت تکرارشونده باشد.

درخواست کمک مالی برای شما درآمد ثابتی را فراهم نخواهد کرد. اما این روش به کار و تلاش خاصی نیاز ندارد و شما می‌توانید تمرکز خودتان را صرفاً روی محتوای خودتان قرار دهید. راه‌اندازی این ویژگی هم سختی زیادی ندارد. فقط باید یک دکمه‌ی Call to Action را در سایت قرار دهید که کاربر را به صفحه‌ی پرداخت هدایت کند.

توجه داشته باشید که کلمه‌ی «درخواست کمک مالی»، ممکن است به مفهوم داشتن اهداف خیریه برداشت شود. پس توجه کنید که همواره از استفاده از کلمات درستی استفاده کنید. مخصوصاً وقتی می‌خواهید از این روش به‌عنوان یکی از استراتژی‌های خودتان برای کسب درآمد از سایت استفاده کنید. اگر شما از مخاطب درخواست کمک مالی داشته باشد و هم‌زمان تبلیغات زیادی به آن‌ها نشان دهید؛ صمیمیت و اعتماد را از بین خواهید برد. در سایتی که سرشار از محتوای مفید است؛ استفاده از کلمه‌ای مثل «حمایت از ما» جایگزین مناسبی است.

 

کسب درآمد از سایت وردپرسی خودتان

با توجه به انعطاف‌پذیری زیاد وردپرس، راه‌های زیادی برای کسب درآمد در آن وجود دارد. البته همان‌طور که هر روش کسب درآمد برای هر سایت و محتوای مختلف فرق می‌کند؛ هیچ روشی کامل و بی‌نقص نیست. همه‌ی روش‌هایی که برای کسب درآمد از سایت معرفی کردیم؛ مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. اما لازمه‌ی به دست آوردن یک درآمد مناسب، داشتن تعداد قابل‌توجهی از مخاطبان است.

به همین دلیل است که قبل از فکر کردن به استراتژی‌های کسب درآمد از سایت، باید انرژی خودتان را روی بالا بردن کیفیت محتوا بگذارید. نتیجه‌ی این کار افزایش ارزش برای مخاطب است. هیچ روش سریع و آسانی برای کسب درآمد خیلی زیاد از طریق سایت وجود ندارد. فقط با تمرین، آزمون و خطا، فعالیت در زمینه‌ی تخصص خودتان و تلاش زیاد به نتیجه‌ی مطلوب خواهید رسید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
افزونه نویسی وردپرس

افزونه نویسی وردپرس | چگونه افزونه وردپرس بنویسیم؟

پست بعدی
حل مسئله شاخص

حل مسئله با تفکر منتقدانه

پست های مرتبط