چگونه از وب‌سایت خود کسب درآمد کنیم؟

سایت

کسب درآمد از طریق سایت شاید سؤال ساده و واضحی به نظر برسد. اما بااین‌حال من اعتقاددارم که یک سایت موفق، حداقل به دو المان گرافیکی و استراتژیک تقسیم می‌شود. درحالی‌که یک وب‌سایت با ظاهر خوب برای هر کارآفرینی جذاب است، این‌که بدانید چطور بایستی آن را رشد بدهید از جنبه‌های دیگری نیز حائز اهمیت است.

در این مقاله قصد دارم تا 4 نکته در رابطه با بهبود سایت و کسب درآمد از آن حضورتان عرض کنم(حتی با ترافیک کم) که بتواند کسب‌وکار شما را هرچه که هست، به‌صورت آنلاین نیز پشتیبانی کند.

 

کسب درآمد از سایت به‌وسیله لینک‌های همکاری در فروش

بله درست خواندید، همکاری در فروش، این‌که کالاها و سرویس‌های موردعلاقه خودتان که به نحوی به کسب‌وکار شما مربوط هستند را بر روی سایت خود به‌وسیله لینک‌های همکاری در فروش به فروش برسانید علاوه بر کسب درآمد یک رابطه‌ی اعتماد آمیز بین شما و مخاطبانتان می‌سازد. نه‌تنها از هر فروش پورسانت دریافت می‌کنید بلکه به‌وسیله‌ی معرفی پیشنهادهای مشابه(مانند محصولات خودتان) باعث می‌شود مخاطبی که به وب‌سایت شما آمده است به یک نتیجه خوب برسد و همچنین اعتبار شما نیز بالا می‌رود.

 

از سناریوهای کنشی استفاده کنید

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که به ازای گرفتن آدرس ایمیل کاربران به آن‌ها چیزی بدهید؟ یا سناریو وار کاربران را به بازگشت به سایتتان تشویق کنید؟

این تجربه شخصی بنده به‌عنوان مدیریت شرق وب در راه‌اندازی چندین وب‌سایت موفق ازجمله رسانه‌های تحلیلی، آموزشی است، کاربران به مطالب دنباله‌دار علاقه دارند و اگر موضوع آن جذاب و عام‌پسند باشد و چیزی به کاربر ارائه کند، حتماً آن را دنبال می‌کنند. طبق تجربه‌ای که داشته‌ام یک چالش سه‌هفته‌ای(21روزه) که چیزی عاید کاربران کند می‌تواند میزان وفاداری آن‌ها را به وب‌سایت شما افزایش داده و باعث افزایش اعتماد آن‌ها به شما شود.

 

کارگاه‌های آموزشی برگزار کنید

همان‌طور که حضورتان عرض شد، کمی زمان می‌برد تا مردم به کسب‌وکار شما اعتماد پیدا کنند. شروع کنید و یک لیست از این‌که چطور می‌توانید کاربران را روی سایتتان مشغول کنید(یا مجبور به خرید محصولات کنید) بنویسید. البته یادتان نرود، بالا بردن اعتبار بایستی در اول این لیست باشد.

یکی از بهترین روش‌های انجام این کار برگزاری وبینار، ورکشاپ و کارگاه‌های آنلاین است که به کسب‌وکار شما مربوط می‌شود. خوشبختانه امروزه ابزارهای فوق‌العاده کارآمد و زیادی در این رابطه وجود دارند. با یک جستجوی ساده در وب، ابزار انجام این کار را پیداکرده و هرچه سریع‌تر شروع کنید.

 

زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید

با این‌که به دست آوردن 1000 مخاطب و طرفدار واقعی برای سایت موضوع جدیدی نیست اما امروز روز توجه به این موضوع نیست! کیفیت همیشه بر کمیت برتری دارد. هدف این است که با مخاطبین خود روابط پایداری بسازید و پیوسته برای آن‌ها ایجاد ارزش کنید. این طرفداران واقعی از یک جایی به بعد تلاش می‌کنند کار شما را با دیگران به اشتراک گذاشته و از کسب‌وکار شما حمایت خواهند کرد.

 

اگر به نوشته‌های بنده خوب نگاه کرده باشید، حتماً چند نمونه سایت موفق را که خواه یا ناخواه چنین رفتاری دارند را در بین سایت‌های ایرانی پیدا خواهید کرد که از آن‌ها نام نمی‌برم. اما اگر به همین 4 نکته هم اکتفا کنید و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید، می‌توانید از وب‌سایت خود(با هر تکنولوژی‌ای که ساخته‌شده) کسب درآمد داشته باشید.

پذیرای کلیه نظرات شما عزیزان هستم.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
عیب یابی وردپرس

رفع خطای allowed memory size exhausted در وردپرس

پست بعدی

وردپرس: رفع خطای 500 Internal Server Error

پست های مرتبط