چرا وب‌سایت‌ها نیاز به آپدیت و یا تغییر دارند؟

طراحی سایت

وقتی پای به‌روزرسانی سایت در میان باشد تنها یک قانون داریم و آن‌هم این است: هیچ قانونی وجود ندارد. به گفته محققین در حوزه تجربه کاربر، وب‌سایت‌ها نیاز به به‌روزرسانی، مهندسی مجدد و تغییر در ظاهر آن‌هم به‌طور منظم و در بازه‌های زمانی مشخص نیاز دارند. با ما همراه باشید تا به چند سؤال مهم در این رابطه پاسخ بدهیم.

چطور است که وب‌سایت را هرازچندگاهی ازلحاظ ظاهری تغییر دهیم اما سیستم آن را تغییر ندهیم؟

طیف عظیمی از فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می‌توانند مشخص کند که آیا می‌ارزد که وب‌سایت را مجدد از نو طراحی کنید یا تغییرات ظاهری در آن به وجود بیاورید، اما دقت داشته باشید که همیشه نیاز به آپدیت نیز وجود دارد. اگر در کسب‌وکار خود به برند و رنگ‌های جدیدی دست پیداکرده‌اید بایستی مطمئن شوید که این تغییرات به وب‌سایت شما نیز بسط پیدا کند. اگر نرخ پرش(bounce rate) سایت شما زیاد است یعنی این‌که اگرچه مخاطبین زیادی دارید اما نرخ تبدیلتان پایین است و حتماً تغییرات ظاهری در تغییر دادن این معیارها تأثیرگذار خواهد بود. یا حتی اگر کسب‌وکار شما پیشرفت داشته است و محصولات جدیدی دارید، این تغییرات نیز بایستی روی سایت هم دیده شوند. درنهایت اگر سایتتان به‌روز و مدرن به نظر نیاید، کاربر رغبتی به استفاده از آن نخواهد داشت.

 

در چه شرایطی باید سایت را از ابتدا مهندسی کنیم؟

می‌توانم مهم‌ترین فاکتور را برای مهندسی مجدد فرآیندها در سایت را به سازگار نبودن آن با دستگاه‌های موبایل عنوان کنم. رفع این مشکل بایستی قطعی‌ترین اتفاق برای وب‌سایت شما باشد. دیگر فاکتوری که می‌توان بیان کرد این است که اگر سایت از تکنولوژی‌هایی مثل فلش استفاده می‌کند حتماً بایستی از شر آن خلاص شوید چراکه حداقل مطمئنم دستگاه‌های اپل مثل آیفون و آی پد دیگر از فلش پشتیبانی نمی‌کنند و استفاده از فلش به‌طور کل سرعت وب‌سایت شما را کاهش چشمگیری خواهد دارد.

دقت داشته باشید که هر شخصی که در شرکت شما کار می‌کند و در کسب‌وکار شما نقش دارد بایستی بتواند با سیستم مدیریت محتوایی(CMS) که از آن استفاده می‌کنید کار کند و سایتتان را به‌روز کند تا مجبور نباشید برای این‌که سایتتان را به‌روز کنید یک برنامه‌نویس استخدام کنید! همه‌چیز را ساده نگه‌دارید.

 

آیا حتماً بایستی از مشتریان برای شرکت در فرآیند طراحی مجدد سایت دعوت کرد؟

پاسخ بله است! نظرات و فیدبک های مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان جدید سایتتان را به مشتریان جدید تبدیل کنید. از آن‌ها بپرسید که دوست دارند سایت شما چگونه باشد و چطور راحت‌اند. همچنین از کاربران بپرسید دنبال چه مشکلی هستند که پاسخ آن را نمی‌یابند. حتی اگر سایت جدید را آپلود کردید بازهم از آن‌ها در رابطه با آن نیز سؤال کنید و نگرانی‌هایشان را کشف کنید، چراکه آن‌ها قرار است از سایتتان استفاده کنند نه خودتان!

 

می‌دانم که شما هم می‌خواهید سایتی مثل دیجی کالا، دیجیاتو، زومیت و غیره و غیره داشته باشید اما بایستی بدانید که وب‌سایت‌هایی که امروزه شاهد آن‌ها هستید در یک چرخه‌ی تکرار شدنی، بارها و بارها بهبودهایی پیدا می‌کنند که حتی شما آن‌ها را هم نمی‌بینید. کلید موفقیت آن‌ها در جذاب بودن، توجه به تجربه کاربر است پس این مورد را جدی بگیرید.

سؤالی هست بپرسید، پاسخ می‌دهم.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

وردپرس: رفع خطای 500 Internal Server Error

پست بعدی
php

چگونه از اجراشدن فایل‌های PHP در برخی از پوشه‌های وردپرس جلوگیری کنیم؟

پست های مرتبط