چگونه پنل ادمین وردپرس را سفارشی‌سازی کنیم؟

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چقدر پنل ادمین تان شلوغ است؟ گاهی با افزودن پلاگین ها و قالب‌های جدید وردپرس، گزینه‌هایی به پنل ادمین اضافه می‌شوند و یا حتی شما نمی‌خواهید از ویجت های پیش‌فرض موجود در وردپرس نیز استفاده کنید، در این آموزش وردپرس، به شما نشان خواهیم داد تا چطور منوی ادمین وردپرس را بدون هیچ کد اضافه‌ای، مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید.

برای این آموزش وردپرس از ویژگی “تنظیمات صفحه” موجود در پنل ادمین وردپرس استفاده می‌کنیم.

اگر پنل مدیریتی سایت وردپرس خود را بازکنید، درست در نوار بالایی، گزینه یا همان سربرگ تنظیمات صفحه را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن یک منو شامل گزینه‌های مختلف برایتان ظاهر می‌شود.

تنظیمات صفحه در وردپرس
تنظیمات صفحه در وردپرس

همان‌طور که می‌بینید، گزینه‌های نمایش داده‌شده محدود هستند، هرکدام را که مایل به دیدن آن‌ها در پنل مدیریتی‌تان نیستید را می‌توانید خاموش نگه‌دارید.

برای برخی از صفحات در پنل مدیریتی، می‌توانید ستون‌های اضافه هم در نظر بگیرید. برخی اوقات، بعضی از پلاگین های وردپرس، گزینه‌هایی را به این قسمت اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، افزونه سئو وردپرس، گزینه‌های مربوط به سئو را به صفحه ایجاد نوشته اضافه می‌کند که اگر مایل به دیدن آن‌ها نیستید می‌توانید تیک آن را بردارید تا غیرفعال شود.

گزینه های صفحه در وردپرس
گزینه های صفحه در وردپرس

یا حتی اگر نوع سازمان‌دهی موجود در پنل مدیریتی وردپرس را نمی‌پسندید می‌توانید آن‌ها را با کشیدن و رها کردن به هر نقطه‌ای که مایل هستید منتقل کنید. اما همچنان قادر خواهید بود هر چیزی را که می‌خواهید از صفحه حذف کرده و یا اضافه کنید.

ستون بندی در وردپرس
ستون بندی در وردپرس

بزرگ‌ترین سؤالی که در ذهن شما به وجود می‌آید این است که چطور تعداد المان‌هایی مثل کامنت ها را در صفحه مدیریت کامنت های وردپرس، افزایش یا کاهش دهید. با کلیک روی گزینه تنظیمات صفحه امکان تنظیم تعداد رکوردهای نمایش داده‌شده در هر صفحه را نیز مدیریت کنید.

تنظیمات سطر بندی در وردپرس
تنظیمات سطر بندی در وردپرس

دقت داشته باشید که با استفاده از گزینه تنظیمات صفحه می‌توانید همه صفحات موجود در پنل ادمین وردپرس را مدیریت و شخصی‌سازی کنید و نیاز نیست تا به کدهای وردپرس و افزونه‌های موجود در آن دست ببرید.

از این مقاله لذت بردید؟ سایر مقالات مرتبط را مطالعه کرده و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

چرا بازاریابی موتور جستجو؟ – آموزش صفر تا صد سئو

پست بعدی
تغییر اندازه فونت در وردپرس

تغییر اندازه فونت سایت در وردپرس و افزودن فونت جدید

پست های مرتبط