وردپرس 5.4 قابلیت lazy-loading را برای کلیه تصاویر فعال می کند

wordpress-lazy-load

وردپرس اعلام کرد که در نسخه 5.4 قابلیت lazy-loading یا همان لود تنبل را برای تصاویر شاخص به صورت پیش فرض فعال خواهد کرد. این ویژگی خاصیت “loading” را برای کلیه المنت های تصویری یا همان تگ های IMG موجود در سایت وردپرسی را فعال خواهد کرد. سازندگان وردپرس دیگر نیازی به استفاده از کتابخانه های جاوا اسکریپت برای انجام این عملیات نمی بینند.

Lazy-Loading یا لود تنبل چیست؟

قابلیت لود تنبل در واقع تکنیکی است که به مرورگر می گوید برای دانلود محتوا کمی صبر کند و هرگاه کاربر به آن قسمت اسکرول کرد سپس عملیات دانلود عکس را آغاز کند. در حال حاضر نیازی به هیچ گونه کد جاوا اسکریپت برای ایجاد چنین قابلیتی در فضای مرورگر نداریم.

سه نوع لود تنبل وجود دارد که دو مورد آن از اهمیت ویژه ای برخوردارند:

  1. Lazy
  2. Eager

Lazy، که در وردپرس 5.4 به صورت پیشفرض فعال خواهد بود به این معنی است که لود تصویر تا زمانی که المان موجود در صفحه تا مقدار مشخصی مانده به در معرض دید کاربر قرار گرفت، لود شود و به تاخیر افتد که این امر باعث افزایش سرعت لود سایت و بهبود تجربه کاربر خواهد شد.

Eager، به مرورگر می گوید که بلافاصله پس از در معرض قرار گرفتن المان آن را دریافت کند.

 

زمان ارائه وردپرس 5.4

وردپرس 5.4 برای 31 مارس 2020 یعنی 25 فروردین 1399 جهت ارائه برنامه ریزی شده است. البته این تاریخ زمانی اعتبار دارد که همه چیز جفت و جور باشد و تجربه نشان داده که بنیاد وردپرس روی deadLine هایی که برای پروژه هایش در نظر می گیرد خوش قول است.

 

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

باگ حیاتی وردپرس 320هزار سایت را در معرض حمله هکرها قرار داده است

پست بعدی
بروزرسانی خودکار وردپرس

بروزرسانی خودکار افزونه ها و قالب ها در وردپرس 5.5

پست های مرتبط