محدود کردن دسترسی کاربران به داشبورد وردپرس

محدود کردن دسترسی کاربران به وردپرس

دسترسی کاربران وردپرس به داشبورد وردپرس به منزله دادن کلید خانه به همه ی آن کاربران است. شاید بخواهید دسترسی مدیران هم رده، کاربران عادی، نویسندگان، ویرایشگران و حتی مشتریان را به امکانات مختلف وردپرس محدود کنید. برای این امر با ما همراه باشید.

اگر سایت وردپرس تان را به خانه آنلاین تشبیه کنیم، می دانیم که نمی توان کلید ورود به خانه را در اختیار هر شخصی قرار داد و یا کلید گاوصندوق و کمد مهم تان را به همه اعضای خانه نمی دهید و خبر خوش این است که پس از خواندن این مقاله می آموزید که چطور دسترسی کاربران در وردپرس را مدیریت کنید.

محدودیت دسترسی کاربران در وردپرس به چه دلیل؟

شما به هر شخصی که حساب کاربری شما را داشته باشد اطمینان دارید، درسته؟ بسیار خوب! شاید با این حال نخواهید یک شخص اکانت شما رو در اختیار بگیره و به همه امکانات پایه و اساسی دسترسی داشته باشه(نمونه این مثال رو در سایت هایی داریم که چند مدیر دارند)

برای مثال، اگر وب سایت شما چند نویسنده دارد و می خواهید که ویرایشگران نیز صرفا دسترسی به نوشتن، ویرایش و انتشار داشته باشند و هیچ منوی دیگری از وردپرس را مشاهده نکنند. به صورت پیشفرض نقش کاربری ویرایشگر در وردپرس امکان ویرایش قالب و افزونه ها را نیز دارد.

یا حتی نمی خواهید که کاربرانی که صرفا در سایت ثبت نام کرده اند و مشترک به حساب می آیند، به داشبورد وردپرس دسترسی داشته باشند(که واقعا برای مشترک ها بیهوده هم هست).

در هر موقعیتی که هستید، داشتن کنترل تمام و کمال و این که چه کسی به چه چیزی دسترسی دارد به نظر خوب می رسد و به سلامت سایت و اطلاعات شما کمک شایانی خواهد داشت.

 

محدود کردن دسترسی کاربران با نقش ها و مجوزهای مختلف در وردپرس

اگر صاحب سایت هستید، می توانید نقش های کاربری را جهت دسترسی های لازم ویرایش کنید.

نقش های کاربری در وردپرس با توانایی ها و عملیات های مختلفی ارائه شده که کاربران با آن ها می توانند پست بنویسند و منتشر کنند، صفحه بسازند، کامنت ها را ویرایش کنند و عملیات های دیگر که تمامی آن ها توسط ادمین سایت نیز قابل انجام است.

برای محدود سازی دسترسی نقش های کاربری کافیست به منوی تنظیمات، تنظیمات عمومی رفته و تنظیم نقش کاربری کاربران تازه را روی “مشترک” قرار دهید.

نقش کاربری مشترک در وردپرس
نقش کاربری مشترک در وردپرس

نگران نباشید برای تغییر این گزینه همیشه وقت دارید ضمن این که می توانید دسترسی هر کاربر را به صورت جداگانه نیز تغییر دهید. این امکان از طریق منوی کاربران و گزینه همه کاربران، جایی که لیست همه کاربران قرار دارد قابل انجام است.

تغییر نقش های کاربری در وردپرس
تغییر نقش های کاربری در وردپرس

از این مکان می توانید تا نقش کاربری کاربرانی که انتخاب کرده اید را به صورت دسته ای تغییر دهید.

 

تفاوت نقش های کاربری در وردپرس

  • ادمین/سوپر ادمین: مجوز دسترسی به مدیریت شبکه سایت های وردپرس و هر امکانی که در یک سایت وجود دارد. نقش سوپر ادمین صرفا برای سایت های چندگانه ی وردپرس در دسترس است.
  • ویرایشگر: کاربری است که می تواند پست ها را مدیریت کرده و منتشر کند. که این عملیات شامل پست های دیگران نیز می شود. البته امکان دسترسی به برخی تنظیمات قالب و ویرایشگر قالب را نیز داراست.
  • نویسنده: نویسنده ها در وردپرس می توانند پست های خودشان را منتشر و مدیریت کنند.
  • همکار: این نوع کاربر می تواند پست های خودش را بنویسد و مدیریت کند اما اجازه انتشار آن ها را ندارد.
  • مشترک: صرفا امکان تغییر مشخصات کاربری خود را دارد و دسترسی دیگری ندارد.

همانطور که می بینید، هر نقش کاربری، توانایی های مختلفی دارد. هر زمانی که خواستید می توانید این موارد را تغییر دهید.

 

محدود سازی دسترسی کاربران وردپرس با استفاده از افزونه

استفاده از افزونه ها علاوه بر سایر گزینه های محدود سازی کاربران، آپشن های دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد که کار را برایتان راحت تر می کند.

برای مثال، می توانید دسترسی نقش های کاربری و یا حتی کاربران را به صورت موردی و خاص ویرایش کنید و یا حتی آن ها را به صفحه ای خاص هدایت کنید و دسترسی کاربران مورد اطمینان را به داشبورد تضمین کنید.

افزونه های زیر پیشنهادات ما هستند:

  • افزونه Remove Dashboard Access
  • افزونه Branda
  • افزونه Defender
  • افزونه Admin Bar & Dashboard Access Control
Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
gtmetrix | جی تی متریکس

GTmetrix و اجرای تست سرعت سایت به شکل صحیح(با جی تی متریکس)

پست بعدی
تست AB

تست A/B چیست؟ تست A/B در وردپرس

پست های مرتبط