غیرفعال کردن گوتنبرگ در وردپرس 5 و بازگشت به ویرایشگر کلاسیک

غیرفعال کردن گوتنبرگ

ویرایشگر گوتنبرگ همانطور که مستحضر هستید در نسخه ی 5 از وردپرس به عنوان ویرایشگر جدید متن بر پایه بلاک های متنی معرفی و جایگزین ویرایشگر کلاسیک وردپرس(tinyMCE) شد که قبلا در مقاله ای جداگانه در رابطه با آن توضیحاتی ارائه شد(درباره گوتنبرگ).

اما ظاهر نوین این ویرایشگر و استفاده از ساختار بلاک بندی و پیچیبده بودن محل قرار گیری امکانات آن به مذاق کاربران معمول و قدیمی وردپرس خوش نمی آید و اشخاص معمولا ترجیح می دهند با همان سرعت قبلی به تولید محتوایشان در وردپرس بپردازند تا این که سرگرم پیدا کردن دکمه ها و بلاک های جدید این ویرایشگر باشند، همه چیز در نسخه قبل خوب کار می کرد اما این نسخه از وردپرس از پروژه گوتنبرگ نیز بهره مند شد تا نیاز شما به استفاده از ویرایشگرهای متنی دیگری مثل ویژوال کامپوزر را کاهش داده و به شما قابلیت بلاک بندی و تولید محتوایی با ظاهر جدیدتر و مدرن تری را ارائه دهد.

چگونه گوتنبرگ را غیرفعال کنیم؟

برگرداندن ویرایشگر قدیمی وردپرس می بایست در تنظیمات وردپرس 5 در دسترس می بود اما در نسخه ی فعلی آن چنین امکانی وجود ندارد و شما حق انتخاب ویرایشگر پیشفرض را به وسیله تنظیمات خود وردپرس ندارید بنابراین نیاز است از ابزارهای طراحی شده مثل افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید.

برای غیرفعال کردن گوتنبرگ می توانید از افزونه ی “ویرایشگر کلاسیک” با بیش از یک میلیون نصب و یا افزونه ی “Disable Gutenberg” با بیش از صدهزار نصب استفاده کنید. هر دوی این افزونه ها گوتنبرگ را غیرفعال کرده و ویرایشگر کلاسیک وردپرس را به شما بر می گردانند.

آیا فعال کردن ویرایشگر کلاسیک نوشته های گوتنبرگ را خراب می کند؟

اگر قصد بازگشت به نسخه قدیمی ویرایشگر وردپرس را دارید ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که اگر به ویرایشگر کلاسیک برگردید، بر سر نوشته هایی که با گوتنبرگ ساخته اید چه خواهد آمد؟ پاسخ در توضیحاتی که پیش تر در رابطه با گوتنبرگ حضورتان ارائه شد آمده است و خلاصه ی آن این است که این ویرایشگر مدرن، از ترفند کامنت گذاری برای ایجاد بلاک های متنی/محتوایی در محتوای نوشته استفاده می کند و کامنت های HTML نیز تاثیری در کلیت نوشته ندارد، پس می توانید با خیال راحت به نسخه ی کلاسیک ویرایشگر وردپرس بازگردید با این تفاوت که دیگر چینش بلاکی گوتنبرگ را در اختیار ندارید(و به نظر حائز اهمیت هم نیست).

نظر شما در رابطه با ویرایشگر گوتنبرگ چیست؟ آیا برای استفاده از آن راحت هستید؟ یا ویرایشگر کلاسیک وردپرس را ترجیح می دهید؟ با ما در میان بگذارید.

Total
0
Shares
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی
افزونه کانال خودکار تلگرام ارسال به تلگرام

افزونه ارسال پست به تلگرام، کانال خودکار به نسخه 4.8 به روزرسانی شد

پست بعدی
نوروز 1398

تخفیف 50% فروش ویژه نوروز 1398 + قرعه کشی(پایان یافت)

پست های مرتبط